33 458 läst · 105 svar
33k läst
105 svar
Val av ovanmarkpool - är det rea på våren?
Nu kopplar vi in sandfilterpumpen och värmepumpen fick tömma vattnet då vi inte fått igång allt så det är bara att börja om
Lite bilder på trallen måste visas upp.
2 frågor räcker det med en påse filterkulor står att det motsvarar 25kg sand.
Ska sandfilterpumpen vara på det dygnet runt, annars kan ju inte värmepumpen cirkulera?
Förlåt för alla mina frågor men jag kan inte läsa mig till detta!
Lite bilder på trallen måste visas upp.
2 frågor räcker det med en påse filterkulor står att det motsvarar 25kg sand.
Ska sandfilterpumpen vara på det dygnet runt, annars kan ju inte värmepumpen cirkulera?
Förlåt för alla mina frågor men jag kan inte läsa mig till detta!
Vill minnas att jag köpte 2 påsar filterbollar. Ska installera det i kväll. Se vad det finns i den lådan.
Vad snyggt det blev!
Väldigt likt vad jag vill uppnå, men ligger lite efter... Poolen kommer dock bli helt klar i kväll med sandfilter inkopplat. Sedan värmepumpen om några dagar.
Har du nån bild på konstruktionen under? Tänker på hur ni löst för att få till trappsteget runt poolen. Själva inbyggnaden. Jag har velat fram och tillbaka om jag ska ha steget under den vita sargen eller över. Över innebär att man bygger upp det typ 10 cm till...
Vad snyggt det blev!
Väldigt likt vad jag vill uppnå, men ligger lite efter... Poolen kommer dock bli helt klar i kväll med sandfilter inkopplat. Sedan värmepumpen om några dagar.
Har du nån bild på konstruktionen under? Tänker på hur ni löst för att få till trappsteget runt poolen. Själva inbyggnaden. Jag har velat fram och tillbaka om jag ska ha steget under den vita sargen eller över. Över innebär att man bygger upp det typ 10 cm till...
Hej igen, jag fick oxå 2 påsar med filterkulor men ska båda in eller räcker det med en?M Mikael K. skrev:Vill minnas att jag köpte 2 påsar filterbollar. Ska installera det i kväll. Se vad det finns i den lådan.
Vad snyggt det blev!
Vi har fått tömma poolen då vi inte satt igång pumpen så vi kommer säkert börja bada samtidigt
Kanske dum fråga men ikväll när du fixar pumpen orkan du se vart dessa delar ska vara?
Tror den lilla ska var i men den stora en det bara ett skydd som var med ???
FredrikR skrev:
Sand filter pumpen satt redan fast på plattan, tror inte den ska vara under.FredrikR skrev:
Men skydd för när man häller sand låter troligt
Blev inget igår heller. Har ett enda hål kvar att fixa i poolen. Där vattnet kommer tillbaka från sandfiltret. Vill vara 2 när man gör det och frugan jobbade över till 20.45 . Ikväll kanske...
Kollade på hemsidan 700 g filterkulor ska motsvara 25 kg sand.
Kollade på hemsidan 700 g filterkulor ska motsvara 25 kg sand.
Vad jag förstår så ska det vara båda påsarna till optima la bara in en men kanske ska lägga den andra blir dock förvirrad då det står att vi ska ha 30 kg sandM Mikael K. skrev: