106 läst · 3 svar
106 läst
3 svar
Val av golvvärmesystem?
Hej,
Har kikat en del på golvvärme till ovanvåningen jag håller på att bygga. Från början var jag inställd på att köra med LK Combiboard EPS, men fick tips om Thermotech och Heatup. I samma veva såg jag även det fanns andra märken såsom Bevisab och Flooré. Alla med olika prislappar.
Vad säger ni som valt de olika märkena?
Har kikat en del på golvvärme till ovanvåningen jag håller på att bygga. Från början var jag inställd på att köra med LK Combiboard EPS, men fick tips om Thermotech och Heatup. I samma veva såg jag även det fanns andra märken såsom Bevisab och Flooré. Alla med olika prislappar.
Vad säger ni som valt de olika märkena?
Inte många som tillverkar slang, det sätts bara annat namn på dom. Liteolika finns det, med vara difftätningen är placerad. Var så lie förr, men i dag så är det minimal skillnad mellan fabrikaten. Ingen kan gå utanför vad andra tillverkar.
Nä så är det säkerligen, EPS-skivorna är det främst jag kikar på och det verkar vara stor skillnad i pris.J jonaserik skrev:Inte många som tillverkar slang, det sätts bara annat namn på dom. Liteolika finns det, med vara difftätningen är placerad. Var så lie förr, men i dag så är det minimal skillnad mellan fabrikaten. Ingen kan gå utanför vad andra tillverka
J jonaserik skrev:
EPS-skiva är vad det är och ingen skillnad på dom. Vet inte hur det är med densiteten på dom, om det skiljer på tätheten i materielet. Men betänk att det kommer säkert att 16mm slang räcker bra.Ta 20mm slang och det blir mindre motstånd och lungnare flöde.R Rena skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Val av nytt värmesystem, Bergvärme vs Luft/vatten
Värmepumpar -
Välja tvättställsblandare som är lätt och billig att laga i framtiden
Vatten & Avlopp -
Vilket vattenburet golvvärmesystem ska jag välja?
Värme allmänt -
Välja vattenburet golvvärmesystem! HJÄLP
Värme allmänt -
Val av golv vid äldre golvvärmesystem?
Golv