S chibilina skrev:
Måste hela springan fyllas igen också?

Ja de ska vara jämnt innan du limmar på remsan.

mvh målaren
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
Ja de ska vara jämnt innan du limmar på remsan.

mvh målaren
Tack!
 
S chibilina skrev:
Tack!
Vad gör jag för fel.:thinking: För mkt lim?
 
  • Vägg med ojämnt applicerat lim som skapar synliga ränder och klumpar efter montering av panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S chibilina skrev:
Vad gör jag för fel.:thinking: För mkt lim?
Vågar man spackla över detta sen?
 
S chibilina skrev:
Vad gör jag för fel.:thinking: För mkt lim?
Drog du över hela remsan med en spackel efter monteringen?
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Drog du över hela remsan med en spackel efter monteringen?
Ja det gjorde jag. Halva väggens skarv blev bra men resten blev ojämnt och buckligt.


S chibilina skrev:
Vågar man spackla över detta sen?
 
Jag drog med spackeln över remsan flera gånger och tryckte ordentligt. Började uppifrån och sen åkte remsan på medans jag gick neråt med spackeln.
 
Låt det torka (4-5 h) så blir det nog slätare.
 
  • Gilla
Sarek8
  • Laddar…
Hej. Att det ser ut så där gör inget. Beror antingen på för mycket lim eller ojämnt underlag, eller båda 2. Blir hur bra som helst att spackla utanpå. Mvh
 
  • Gilla
Sarek8
  • Laddar…
Skippa spackeln om du ska limma pappr3msor, pensla/ rolla flödigt, sätt remsan. Pensla/rolla lim utanpå (vått i vått). drar du för hårt med spackeln riskerar du bara att trycka undan limmet, och få luftblåsor . ( ser ut som du fått det på bilden) tyvärr!
 
  • Gilla
Sarek8
  • Laddar…
M Micke R. skrev:
Hej. Att det ser ut så där gör inget. Beror antingen på för mycket lim eller ojämnt underlag, eller båda 2. Blir hur bra som helst att spackla utanpå. Mvh
Jag gjorde om allt. Spacklade och slipade ännu jämnare och slätt där remsan ska sitta. (Perfektionist)....kunde ej titta på blåsorna. :rofl: nu dags för nästa försök.
 
Redigerat:
Nu har jag lyckats. Fick in tekniken nu! Inga bubblor, tack för alla tips!(y) en sista fråga. Kan jag spackla över detta så fort det torkat?

Vägg med en nyligen reparerad skarv fri från bubblor redo för spackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
S chibilina skrev:
Nu har jag lyckats. Fick in tekniken nu! Inga bubblor, tack för alla tips!(y) en sista fråga. Kan jag spackla över detta så fort det torkat?

[bild]
Ja, men ”torkat” kan vara svårt att avgöra. Vänta gärna över natten för säkerhets skull.
 
  • Gilla
Sarek8
  • Laddar…
Ska du limma remsor behöver de ligga klistrade några minuter innan du lägger på dem Annars får du bubblor när remsan sväller på väggen själv brukar jag använda vanligt vävlim för det är blötare o väter remsan bättre
 
Verkar vara svårt att spackla där man lagt våtrumslim. Provade på ett ställe och spacklet grynar sig... :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.