19 126 läst · 52 svar
19k läst
52 svar
Värmepump Nibe fighter 310P, drift på sommar
Hej
Nej det blinkar fortfarande.
Nej det blinkar fortfarande.
Okej, då är det Hp-vakten som löst ut.
Då behöver ni återställa Hp-vakten genom att tryck på den.
Ut med filterhållaren in mer armen så sitter den nere till höger. Det sitter en "knapp" på den som ni ska trycka ner.
Glöm inte att kontrollera så att c-pumpen snurrar först
Då behöver ni återställa Hp-vakten genom att tryck på den.
Ut med filterhållaren in mer armen så sitter den nere till höger. Det sitter en "knapp" på den som ni ska trycka ner.
Glöm inte att kontrollera så att c-pumpen snurrar först
Tack . Jag fick tag på en manual nu på nätet.
Min c-pump funkar men jag får ingen värme till radiatorena. Har luftat alla radiatorer. Dock så är det väldigt klent tryck kan jag tycka när jag avluftar. Det pissar ut från ventilerna. Kanske för att det inte är varmt?!
Min c-pump funkar men jag får ingen värme till radiatorena. Har luftat alla radiatorer. Dock så är det väldigt klent tryck kan jag tycka när jag avluftar. Det pissar ut från ventilerna. Kanske för att det inte är varmt?!
Det behöver vara neråt 0-gradigt väder för att man ska kunna känna värmen med handen på radiatorerna när man bor i ett modernt välisolerat hus med lågtempererat värmesystem. Trycket i systemet visas på manometern. Ibland kan man behöva fylla på en del vatten men är det ofta är det något fel.
Sköter pumpen det automatiskt ?.
Igår var det kallt på natten ca 10grader ute och då blev det kallt hemma. Tilluftsventilerna står öppna i alla rum. Har pollenfilter som borde hindra kallras.
Men vi kände i morse att det var kallt på golven och ville gärna kicka igång radiatorerna.
Finns det något sätt att starta värmen till radiatorer om man vill ha lite värme nu i höstrusket?
Igår var det kallt på natten ca 10grader ute och då blev det kallt hemma. Tilluftsventilerna står öppna i alla rum. Har pollenfilter som borde hindra kallras.
Men vi kände i morse att det var kallt på golven och ville gärna kicka igång radiatorerna.
Finns det något sätt att starta värmen till radiatorer om man vill ha lite värme nu i höstrusket?
När jag ska bläddra mellan kanalerna så får jag ibland upp detta (se bild) och kan inte bläddra vidare.
Ibland jag bläddra igenom alla kanaler och ibland till 2 och detta dyker upp igen i displayen
Ibland jag bläddra igenom alla kanaler och ibland till 2 och detta dyker upp igen i displayen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Var kan man hitta en frånluftsvärmepump Nibe fighter 310P
Frågor och svar om värme -
Fighter 310p Nibe värmepump
Frågor och svar om värme -
Skadligt stänga av elpatron till ackumulatortank, bergvärmepump NIBE Fighter 1115?
Värmepumpar -
Kallt i huset med Nibe fighter 1115 bergvärmepump kopplad till jordvärme.
Värmepumpar -
Byta givare till bergvärmepump Nibe Fighter
Värmepumpar