15 885 läst · 37 svar
16k läst
37 svar
Välj rätt grovdammsugare
petri0 skrev:
Går gör det alltid, men sen om det är praktiskt och lönsamt är annan femma.
Oftast låter grovdammsugare en hel del, sen minskar ju sugkraften om du har längre rör än vad som följer med sugen original (tappar effekt på vägen).
Har själv en billigare sugare och den tar inte finaste dammet (som den vanliga klarar). Kan vara för munstycket original är för långt ifrån golvet.
Sorry glömde nämna att denna används för lättare hobbysnickeri inkl slipdamm vilket sk hotelldammsugare ev inte klarar av. Så garage källare osv utgår dvs munstycket kommer att vara lika ren som i en normal dammsugare.
Hej,
Jag har 3 kaniner som jag haft i ca 4 år och två bajsar mest, medan den ena kissar mest, det blir mycket att springa och tömma i WC deras toalådor för det funkar inte med burspån/toa-spån, det stinker mycket och drar till sig flugor. Jag minskar lite problemet med att spraya flugspray i toalådan efter att jag tömt den och hälla kolpulver och mjölksyra pulver på bajset och kisset för att få ner stanken och minska flugorna men det är jobbigt så jag kom på att det skulle vara mycket enklare att bara dammsuga upp det istället. Så mina frågor är om grovdammsugare generelt, eller vissa modeller, kan suga upp en kanintoas kaninpluttar eventuellt med burspån eller en kanintoas urin? Hur tömmer man sen vätskan respektive kaninpluttarna ut från dammsugaren, funkar det påslöst? Kommer dammsugaren sprida stink-doft ut genom sitt motor-utblåsningshål? Varför har grovdammsugare filter, behöver filtret tas bort för att kaninpluttarna ska kunna komma in i behållaren?
Jag har 3 kaniner som jag haft i ca 4 år och två bajsar mest, medan den ena kissar mest, det blir mycket att springa och tömma i WC deras toalådor för det funkar inte med burspån/toa-spån, det stinker mycket och drar till sig flugor. Jag minskar lite problemet med att spraya flugspray i toalådan efter att jag tömt den och hälla kolpulver och mjölksyra pulver på bajset och kisset för att få ner stanken och minska flugorna men det är jobbigt så jag kom på att det skulle vara mycket enklare att bara dammsuga upp det istället. Så mina frågor är om grovdammsugare generelt, eller vissa modeller, kan suga upp en kanintoas kaninpluttar eventuellt med burspån eller en kanintoas urin? Hur tömmer man sen vätskan respektive kaninpluttarna ut från dammsugaren, funkar det påslöst? Kommer dammsugaren sprida stink-doft ut genom sitt motor-utblåsningshål? Varför har grovdammsugare filter, behöver filtret tas bort för att kaninpluttarna ska kunna komma in i behållaren?
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Välja rätt längd på panelbrädor
Byggmaterial & Byggteknik -
Välj rätt robotgräsklippare
Artikelkommentarer -
Välj rätt elverk – förbered ditt hus för strömavbrott
Artikelkommentarer -
Bästa luftvärmepumpen – så väljer du rätt luft/luft-värmepump “bäst i test”
Artikelkommentarer -