WD6 Premium kostar 500 Kr mindre på Hornbach än på Jula...

Eld skrev:
WD6 Premium kostar 500 Kr mindre på Hornbach än på Jula...
Ja jula kan vara bra mycket dyrare på märkesvaror än webbutiker tar. Så man får kolla noga när man handlar.

När jag köpte den gick den på ~2300 så mot Prisjakt idag skiljer det då 160 kronor, något jag kan leva med.
Utöver det ligger närmaste Hornbach 68 mil ifrån mig så det är nog inget alternativ ens med fri-el och en Tesla. :p

• Gilla
helder
  • Laddar…
Jag har en nilfisk aero som är prisvärd, slangen lossar dock lite lätt eftersom den nu är lite sliten. Jag har också en Festool 26 ac som är bra men lite dyra påsar. Jag har sett fein har en modell som vunnit en del tester utomlands, den tror jag är billigare än festoolen men dyrare än nilfisk.

Nu så, här kommer en bild. Det är alltså en 50mm avloppskrök som är pålimmad, och filtret är två biltemafilter som är ihoplimmade med två plastlock till färghinkar.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Övningssnickarn och 3 till
  • Laddar…
Exostor skrev:
Nu så, här kommer en bild. Det är alltså en 50mm avloppskrök som är pålimmad, och filtret är två biltemafilter som är ihoplimmade med två plastlock till färghinkar.
[bild]
Där ser man vad som uppnås med lite vilja och enkla medel.

Jag skulle direkt korta kröken så den sticker ut mindre och kanske såga bort lite material på innerkurvan för att minska sugmotståndet/underlätta genomströmmingen - men det är inte säkert det skulle bli bättre - bara min testlust som pockar :p

Jag har en plan att när motorn brinner upp, köpa en till likadan och montera dem på varandra med en komplett cyklonkon i den övre delen. Tror jag ska skaffa mig en flödesmätare för framtida experiment också.

Ska man titta på budgetalternativ förresten så kan jag rekommendera Clas Ohlssons lilla grovis, HWD18, den har vettig storlek på filter redan från början.

• Gilla
helder
  • Laddar…
Broken arrow skrev:
Jag har [länk]

Filtret som följer med är ett skämt (en påse utan klassning). Verkar som den nya har samma fel.
funkar nog bra på din mobil den länken, men inte på min dator.. :banghead:

helder skrev:
funkar nog bra på din mobil den länken, men inte på min dator.. :banghead:
Utgående produkt. Funkade att googla och fick upp rätt maskin, men länkningen fungerade betydligt sämre.

https://www.google.se/search?q=cote....34.mobile-heirloom-serp..1.4.587.8sUZozNghtA

Så där, sugkraften är okej (tar inte det finaste dammet, men det har troligen många dammsugare problem med ). Det som är sämre som sagt är att filteret inte är klassat och du måste ta bort yttre påsen om du ska suga vatten (tar 5/10 min att få dit påsen igen). Biltemas alla sugare har klassning (sen om det stämmer vågar jag inte ta ord på, men är ju bättre än den jag köpte).

• Gilla
helder
  • Laddar…
40-793 kan man köpa till ett riktigt filter till, finns på co. Då funkar den mycket bättre.

Cyklonfråga: Vad händer om jag har grövre saker att dammsuga? Slipdamm och spån förstår jag är lugnt men vad händer när det börjar bli små träbitar (som rasslar så fint i röret. Sätts cyklonen igen av dessa? :/

Nu har jag bara haft min kinacyklon i några veckor, men min erfarenhet är att tar det sig igenom slangen är det inga problem i cyklonen. Man kan se genom plasten hur det snurrar runt ett tag, sen ner i lådan under.

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Och om något skulle sätta sig fast går det att pilla ut då eller är man körd? :D

Det går bra att pilla ut. Det är en enkel konstruktion, så om något mot förmodan skulle fastna kan man ta något att peta med, från hålet i botten kommer man åt hela innanmätet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.