295 690 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
jag håller med, elbil blir inte billigare men däremot kommer ICE bli väldigt mycket dyrare framöver.Mikael_L skrev:
Ursäkta, men om du skördar det du odlat och inte planerar att slutförvara det så är ju kolet som bundits tillbaka i kretsloppet igen. Jag gissar att det du räknade upp ska konsumeras och med andra ord förbrännas av människor och djur. Så var är vinsten i det fallet?Maskintok skrev:
Detta är precis varför det inte kommer bli självkörande bilar.R RoAd skrev:Det är lite oklart vad du svarade på. Givet din formulering borde det vara självbromsade bilar du har något emot och då undrar jag varför du tror att det skulle resultera i att köra på ett barn. Inbromsningen sker ju för att undvika att köra på något alls. Om det inte fungerar så står det dig fritt att köra in i vad du väljer. Vad är negativt med att något med snabbare reflexer än dig börjar bromsa innan du hinner?
Om det är självkörande bilar du har något emot så förstår jag för det första inte varför du ska ha dåligt samvete över ett val du inte gjort. För det andra förstår jag inte varför bilen skulle välja att köra över ett barn istället för en hund.
Och för det tredje så vore det väl bäst om inget alls kördes på på grund av att bilen såg bättre, reagerade tidigare, och snabbare kunde ta ett räddande beslut än dig. För det är precis det den kommer att kunna i framtiden.
Dom kan inte avgöra vad som är mindre bra på att köra på vid en sådan situation så som en människa kan.
T TH885 skrev:
En flock bilar som alla är självkörande borde kunna rör sig likt en flock fåglar, dom där som flyger som en enda organism. Så då kan man säkert undvika många olyckor.
Ja nu rör sej inte den där fågelflockarna speciellt rationellt eller som en organism när den överraskas av en eller annan hagel svärmForlowt skrev:
biokretslopp..R RoAd skrev:
Vad skulle det vara om vi inte tog gräset.. träden mm?
Då skulle ännu mera co2 släppas ut och vi skulle inte kunna ta till vara på den genom att ha ny skog pågång eller elda veden istället för att den släpper ut co2 över väldigt lång tid.. samt att maten inte skulle finnas åt alla människor...
Du odlar men fattar inte att konstgödlslet är framställt med fossilbränsle. Odling med konstgödsel tillför fossil CO2 till atmosfären.Maskintok skrev:biokretslopp..
Vad skulle det vara om vi inte tog gräset.. träden mm?
Då skulle ännu mera co2 släppas ut och vi skulle inte kunna ta till vara på den genom att ha ny skog pågång eller elda veden istället för att den släpper ut co2 över väldigt lång tid.. samt att maten inte skulle finnas åt alla människor...
Då vet du om att den inte automatiskt laddas ner i deras bilar utan är en begränsad grupp som dessutom måste ha högt betyg på hur dem kör... väl medvetna om vad de ger sig in på.S Styrman_jansson skrev:Jag är mycket väl informerad i vad en Beta är, jag har tidigare varit med om att utveckla programvaror.
Sedan "inte klar för allmänheten"? Tesla verkar tycka det. Citat;
"Trots att systemet ännu inte är färdigt och fortfarande är långt ifrån att vara helt självkörande använder Tesla sina kunder som försökskaniner för tekniken. Intresserade Teslaägare kan anmäla sig till företagets beta-program, ladda ned mjukvaran i sina egna bilar och själva ge sig ut på gatorna och testa den."
Ett synnerligt märkbart beteende att utnyttja sina kunder att testa en ofärdig programvara med livet som insats...
Artikeln är uppdaterad i augusti i år så vi kan väl konstatera att det var det bästa Tesla kunde åstakomma just då. D.v.s. en bil som tidvis kör som en rattfyllerist...
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 098 inlägg
Ja och det förekommer även djur i trafiken som är irrationella. M.a.o. så måste systemen lära sig hantera även detta.D djac skrev:
Kör som om alla andra är idioter och lita inte på någon sade min körskollärare. Det ligger något i det…