11 474 läst · 34 svar
11k läst
34 svar
Vad tror ni om denna koppling?
Det går bra har själv gort ett i vanligt plattjärn som bara vilade på keramiken,Bra att ha vid oförutseda haverier. Varade ca 4 månader jag laddar i
toppen på tankarna en luftning i sista tanken funkar bra ,men ha järna en autoluftare för det blir mycket luft dom första eldningarna. min schunt är monterad på laddledningen som du ritat,bör vara ett nedåtstick först så luften går till luftaren ock inte till elementen, tråkigt att lufta dom varje vecka.min cirkpump siter på returen mellan elementen ock sticket till schunten.funkar mycket bra då den inte blir så finkänslig.sen orkar pumpen var den än sitter då den bara cirkulerar vattnet då trycket upprätthålls av expkärlet.
toppen på tankarna en luftning i sista tanken funkar bra ,men ha järna en autoluftare för det blir mycket luft dom första eldningarna. min schunt är monterad på laddledningen som du ritat,bör vara ett nedåtstick först så luften går till luftaren ock inte till elementen, tråkigt att lufta dom varje vecka.min cirkpump siter på returen mellan elementen ock sticket till schunten.funkar mycket bra då den inte blir så finkänslig.sen orkar pumpen var den än sitter då den bara cirkulerar vattnet då trycket upprätthålls av expkärlet.
Uppdatering av hur de går för mej om nån är intresserad.
Det går sakta, men nu har jag fått igång systemet med att värma med elpatronen.
Inga läck hitills på det nya men lite på gamla grejor men det var lätt fixat.
Ska greja vidare snart med resten för att kunna börja elda. vi hörs senare.
Det går sakta, men nu har jag fått igång systemet med att värma med elpatronen.
Inga läck hitills på det nya men lite på gamla grejor men det var lätt fixat.
Ska greja vidare snart med resten för att kunna börja elda. vi hörs senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.
Är du nöjd med inkopplingen fortfarande?
Önskar du att du hade gjort något annorlunda så här i efterhand?
Monterat fler kulventiler eller liknande?
Är du nöjd med inkopplingen fortfarande?
Önskar du att du hade gjort något annorlunda så här i efterhand?
Monterat fler kulventiler eller liknande?