8 135 läst · 50 svar
8k läst
50 svar
Vad samlar ni på? Här är mitt samlingsområde :)
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 377 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 377 inlägg
Har också bott i närområdet, samt en släkting var på behandling mot TBC för länge sen. Vacker byggnad och spännande att det tryckts så många kort på just så. Ditt kort runt 1900-1910 gissar jag.V växelventil skrev:
Vad kul.Härligt område samt väldigt mycket historia både roliga och tråkiga.Söderby byggdes mellan 1907-1910 av Stockholms län sjukhus av arkitekten gustav wickman och det var som en egen litet samhälle och var inhägnad områden och 1921 var det böter på 25 kr om man tillträde området utan tillstånd.Blev väldigt bra sammanhållning mellan patienter och sjukhuspersonal eftersom man firade jul,midsommar mm tillsammans pga smittorisken.Har massor av vykort från söderby och kortet på bilden är från 1913.Maria T skrev:
Sorry men kunde inte låta bli att berätta lite historia.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 305 inlägg
Jag har nyligen slutat samla.
Sedan bra nära starten har jag köpt (minst) en av varje whisky från Mackmyra som släppts på Systembolaget, och några som inte sålts via Systemet. Men nu i höstas var det en rackare jag inte hann köpa innan den tog slut (på mindre än en halv minut).
Så nu känns det meningslöst att fortsätta, och jag har slutat köpa. Och jag har en massa whisky, som inte är en komplett samling. Dags att korka upp, glada dagar väntar.
Sedan bra nära starten har jag köpt (minst) en av varje whisky från Mackmyra som släppts på Systembolaget, och några som inte sålts via Systemet. Men nu i höstas var det en rackare jag inte hann köpa innan den tog slut (på mindre än en halv minut).
Så nu känns det meningslöst att fortsätta, och jag har slutat köpa. Och jag har en massa whisky, som inte är en komplett samling. Dags att korka upp, glada dagar väntar.
Men kan du inte få tag på den flarran du saknar? Om inte…jag rocka loss…”.du har hela helgen på dig ”Stefan Bengtsson skrev:Jag har nyligen slutat samla.
Liknande trådar
-
PEAB har lösning på installation av vinkyl! Är det fackmässigt utfört?
Hustillverkare -
PEAB har lösning på installation av vinkyl!
Hustillverkare -
Gjutning av garagegrund, har jag missat något?
Grund & Markarbeten -
q märkt hus och kommunen har invändning på vilken färg som används.
Juridik -
Hur byter jag den här altandörren (mått, infästning mm)?
Fönster & Dörrar