Ola78
Mikael_L skrev:
Det är väggarna som ska gipsas, inte fingrarna ... :cool:

Krya på dig. :)
Du har helt rätt, tack så mycket! Hm, du gav mig en tanke, man kanske skulle be sjuksköterskorna och läkarna hjälpa till, de är ju vana vid att gipsa:D

Jag tar en paus och hinkar i mig en energidryck, lär bli sent idag då jag blev sen hem från jobbet.

Mikael_L
Ola78 skrev:
Du har helt rätt, tack så mycket! Hm, du gav mig en tanke, man kanske skulle be sjuksköterskorna och läkarna hjälpa till, de är ju vana vid att gipsa:D
Be dom gipsa med gasbinda eller vad det nu är dom använder, då får du struktur utan att behöva köpa glasfiberväv. :)

Jag packade just upp nya kyl/frysen och skulle plocka över allt som var i den gamla äckliga tillfälliga kylen som står i blivande tv-rummet.

Men det enda som inte var mögligt/ruttet/slaskigt var detta : :)D)

• DSCN1651.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
skalman1 skrev:
Jag packade just upp nya kyl/frysen och skulle plocka över allt som var i den gamla äckliga tillfälliga kylen som står i blivande tv-rummet.

Men det enda som inte var mögligt/ruttet/slaskigt var detta : :)D)
Va? Tvättmedel i kylen? det var nå´t nytt. :p

För egen del sitter jag och tycker synd om mig själv. Jätteförkyld, å gumman for på nattjobbet. Tänk att kvinnor aldrig kan lära sig hur sjuk vi karlar blir när vi blir dåliga! ;)

Tandkräm på burk menar du väl? ;)
Slirande lameller är det bra till också.....

Nä nu får jag nog gå och lägga mig, ska ju iväg och jobba imorgon.

Sov gott!

Deppar :(...
Hyrde en värmekamera för dyra pengar idag och hoppades att jag ÄNTLIGEN skulle få svar på om mina fuktproblem i grunden (95 % i somras) berodde på en läcka eller ej. Men man såg för det mesta inte ens radiatorrören när de gick i vägg och golv. Hade så höga förhoppningar, så ledsen nu...

Värmer en billys-pizza.

I ugnen! Victory is mine. :)

Förfäras över Peter Wahlbecks bristande kunskaper...

Bytte till en 18v skruvdragare då jag har en massa stora hål att ta upp i timmerväggarna för ventilation bla.
Valde en aeg då dom har varit bra, men jag har lyckats köra sönder det mesta som finns i den tror jag.
Växelhuset är skrot, kollektorn bränd och momentbegränsningen är sönder.

Så jag har just beställt en naken ridgid maskin från usa så jag kan plocka över innanmätet till min då det är samma maskin med annan märkning.

Min maskin måste ha varit ett måndagsex, dom brukar ju vara bra aeg....... :(

Här sitter vi och väntar på strömavbrott, det stormar en hel del, och strömmen brukar försvinna så fort det börjar fläkta lite, men denna gång har vi klarat oss rätt länge, några korta 2 minuters avbrott bara.

Har just lagt hemtentan i språkhistoria åt sidan, intagit horisontalläge med Spotify (John Grant) och uppdaterar mig på forumet.

Sänt från sömntåget

Patrullerar runt tomten var 30min för att ha koll på vad stormen hittar på.
Förutom lite retfull skadegörelse har jag fått binda fast släpkärran som rullat iväg 10m på gräset samt konstaterat att talboxen flyttat på sig några meter :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.