skalman1 skrev:
Bytte till en 18v skruvdragare då jag har en massa stora hål att ta upp i timmerväggarna för ventilation bla.
Valde en aeg då dom har varit bra, men jag har lyckats köra sönder det mesta som finns i den tror jag.
Växelhuset är skrot, kollektorn bränd och momentbegränsningen är sönder.

Så jag har just beställt en naken ridgid maskin från usa så jag kan plocka över innanmätet till min då det är samma maskin med annan märkning.

Min maskin måste ha varit ett måndagsex, dom brukar ju vara bra aeg....... :(
Min har hållit för det mesta!
Men du får väl en ny?
 
Kaklar i matkällaren.
 
Pongu skrev:
Min har hållit för det mesta!
Men du får väl en ny?
Jo dom brukar ju vara kanon, men jag är en måndagsex-magnet tydligen. :S

Nä någon ny får jag nog inte, för jag var tvungen att plocka isär den själv först en sväng när magneten till motorn låg och slog mot höljet.


Men den nya ska komma ca 6 dec så det löser sig väl, den heter ridgid x4 och är samma maskin fast med stödhantag och bälteskrok så jag kanske använder hela istället.


Vilken har du förresten, den gamla med slätt gummi utan ljusknapp eller den nya med knottrigt gummi och ljusknapp +batteriindikator? Min är den nya.
 
Redigerat:
Jag har den gamla. Tror ändå du ska kolla om du inte kan få en ny på goodwill!
 
Jovisst, men jag köpte den när jag var iväg på ett jobb.
Och att åka 12 mil enkel resa för att chansa på att få en ny när jag redan beställt en ny känns lite sådär.


Men nog om det, vi är nog lite OT nu. :)
 
Japp, sorry, sitter i soffan och dricker kaffe inför en lång natts arbete.
 
Mikael_L
Här ligger makaronpuddingen i ugnen och gosar till sig.
Frågan är bara ifall jag hinner äta något innan det är dags att störta till innebandyn :O
 
Har just köpt 2 kompletta nytillverkade tröskelplåtar till pontiac -34:an, och ska nu betala dom bara.

Rätt billigt faktiskt, 5020kr för 2 kompletta med fästen och frakt. :)
 
Jag sitter och funderar på vad det är för djur som gå fram och tillbaka utan för tv rummet, hör att isen brakar och såg en stor skugga när en passerande bil lyste upp gården.
Får se om snön är kvar imorgon så man kan se vad det var, har ingen lust att lysa upp med ficklampan då det kan vara en av björnarna som finns i området.
Förra året när jag kom hem och var påväg in så hör jag något djur och sen klonkar det till i en stege som stod mot en vägg, jag skyndade mig in och dagen efter försökte jag se vad det var för spår men det hade regnat så vansinnigt så leran var utslätad.

Men det var någon form av tass och djuret hade knuffat 6meters järnstegen 1 meter i sidled. :O

Det är inte många saker jag är rädd för, men alla djur som ränner runt på gården nattetid har gjort mig mörkrädd. :(
 
Redigerat:
Mikael_L
Sitter och försöker få ordning på bitar, bytes och assemblerkoder med min nya leksak, ett PIC-utvecklingskort.
Jag hoppas att det i slutändan kan bli en temperatur och fukt-logger, eller en solfångarstyrning, eller för temperaturstyrning eller ...

...eller kanske bara för att lära sig litet mer onödigt.

Samtidigt slinker en Fullers ESB försiktigt ner genom strupen. :)
 
Spelar Elvis på Rock-Ola från -63
 
P
Sitter och funderar på att förbättra surfmöjligheterna på landet, kör 3G just nu. Efter några whisky funderar jag på om jag inte helt enkelt ska köra en komprimerad openvpn hem till någon lämplig dator och surfa därifrån. Det borde ge en snabbare upplevelse, så länge jag inte behöver ljud eller rörliga bilder :cool:

Egentligen borde jag vara inne i sovrummet och riva tapeter :(
 
Sitter på jobbet och kör en pappersmaskin.
 
Mikael_L
jojjeblom skrev:
Sitter på jobbet och kör en pappersmaskin.
Alltså ett sånt där flera hundra meter långt monster?
pm12_2.jpg

Coolt i så fall.
 
Tittar på Triton som ligger och guppar mitt i utsikten. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.