Vad använder man bäst för att lägga på fixet med ?
Har kört med en gammal fyrkantig murarslev, men det känns ganska oeffektivt. Undrar om det finns något bättre (som man kan hitta billigt förstås).
Nästa fråga blir förstås: Vad lägger man på fogen med ?
Har kört med en gammal fyrkantig murarslev, men det känns ganska oeffektivt. Undrar om det finns något bättre (som man kan hitta billigt förstås).
Nästa fråga blir förstås: Vad lägger man på fogen med ?
bsba skrev:
Lägg ut bilder på hur det blev sen.d^_^b
Tack för de pedagogiska bilderna. Det är precis en sån murslev och fixkam jag har. Tycker sleven är jobbig och känns fel, men det är väl en vanesak.
Tänkte om det fanns bättre grejor, ibland går utvecklingen framåt
Foggrejorna behöver jag tydligen nya i alla fall.
Tänkte om det fanns bättre grejor, ibland går utvecklingen framåt
Foggrejorna behöver jag tydligen nya i alla fall.
Köp inte Biltemas fogsvamp bara den suger (eller det är kanske det den inte gör) allt rinner rätt igenom och det går inte att "krama" ur den. Jag kör med en vanlig handsvamp (utan schampoo ) och det fungerar mycekt bra tycker jag.
Fogplattan är ännu mer värdelös går sönder direkt, har testat 2 gånger, samma resultat (fool me once....).
Fogplattan är ännu mer värdelös går sönder direkt, har testat 2 gånger, samma resultat (fool me once....).
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Självklart ska du lägga på det på fixkammen med hjälp av sleven och sen dra ut det med den släta sidan på kammen så du får ett lagom tjockt skikt på väggen och sen drar du med den tandade sidan...
det finns speciella diamantborr i dem storlekarna, men de är svindyra. Annars kan man sätta på diamantklinga på vinkelslipen. Du kan "såga" ut från baksidan på kakelplattan. Jag brukar göra dem 4-kantiga och så exakt som möjligt så att täckbrickan täcker ordentligt.bsba skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Ett bra tips om man är snusare är att dosans storlek är perfekt att rita efter till ursågningar för apparatdosorna och då kan man enkelt göra dem runda och fina även med vinkelslipen.
Man kan även bryta med kakeltång. Alternativt tar man en trissa på vinkelsmurfen och kör på, det finns de med mindre diam.
Är man riktigt ihärdig finns en typ av "lövsåg" som man kan såga hur man vill med.
Jag tror att jag skulle borra tätt med liten borr och ta det sista med kakelfilen.
Är man riktigt ihärdig finns en typ av "lövsåg" som man kan såga hur man vill med.
Jag tror att jag skulle borra tätt med liten borr och ta det sista med kakelfilen.