239 218 läst · 97 svar
239k läst
97 svar
Vad kan man använda istället för Stroller Plus+ T Kombi som ger samma resultat?
Jorå, det är till och med på kampanj nu hos norska motsvarigheten till granngården.K Kodiak skrev:
https://www.felleskjopet.no/hjem-og...ld/mose-og-ugress/trim-plenrens-875-kg-69919/
Tjena,
Jag testade och köpte in ogräsmedel från Tyskland, Dicotex.
Jag har nu sprutat på både klöver samt den där skiten som har långa revor i marken.
Kolla bilderna nedan, ogräset har försvunnit men det har således blivit gula runda cirklar på matt. Mindre fint.
Ska man dra på och så nytt gräs där eller kommer det i sinom tid komma fram gräs ändå?
Jag har nu sprutat på både klöver samt den där skiten som har långa revor i marken.
Kolla bilderna nedan, ogräset har försvunnit men det har således blivit gula runda cirklar på matt. Mindre fint.
Ska man dra på och så nytt gräs där eller kommer det i sinom tid komma fram gräs ändå?
På närbilderna ser det ju ut att finnas ganska gott om välmående gräs under det döda ogräset. Jag skulle tro det kommer ta sig nu när det får utrymme. Lite hopplös tid att så mitt på högsommaren ändå.
Hur gick det?K KalleKanin skrev:Tjena,
Jag har inte fått hem dem ännu. Jag blev mest glad att jag hittade en sida som säljer det. Det var lite dyrt men nu är jag trött på ogräset. Jag har en ganska stor tomt så jag köpte tre säckar för ca 500 kr st och frakten var nästan 500. Men det finns inget annat sätt att bli av med ogräset och behålla gräset.G gaston12 skrev:
Hur blev resultatet? Liknande resultat som Stroller T Kombi? Man saknar ju det helt klart…
Christer Back skrev:Jag har inte fått hem dem ännu. Jag blev mest glad att jag hittade en sida som säljer det. Det var lite dyrt men nu är jag trött på ogräset. Jag har en ganska stor tomt så jag köpte tre säckar för ca 500 kr st och frakten var nästan 500. Men det finns inget annat sätt att bli av med ogräset och behålla gräset.
Visa bilaga 622929
Den första bilden är hur det ser ut innan:
Den andra bilden är hur det blev efter cirka en månad. räknar man se att jag på mask rosor har börjat bli bruna.
Det har blivit bättre. Jag provade en mindre yta på cirka 20 kvadrat och jag blivit bättre. Man kan se att maskrosorna börjar torka ut och sakta dö.T Trulsepisen skrev:
Den första bilden är hur det ser ut innan:
Den andra bilden är hur det blev efter cirka en månad. räknar man se att jag på mask rosor har börjat bli bruna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Christer Back skrev:Jag har inte fått hem dem ännu. Jag blev mest glad att jag hittade en sida som säljer det. Det var lite dyrt men nu är jag trött på ogräset. Jag har en ganska stor tomt så jag köpte tre säckar för ca 500 kr st och frakten var nästan 500. Men det finns inget annat sätt att bli av med ogräset och behålla gräset.
Medlem
· västragötalandslän
· 6 inlägg
Vilken sort köpte du? Har du möjlighet att posta länk?
Medlem
· västragötalandslän
· 6 inlägg