5 634 läst · 43 svar
6k läst
43 svar
Vad kallas denna "teknikbod"?
Detta är en antik relik men faktiskt primärt för 3G och ev för LTE även om minnet sviker lite där. En ”CPP” baserad RBS som rimligtvis borde närma sig 15-20 år nu. Även om fibrer ut till en remote radio förvisso är rätt smidiga finns inget i skåpet installationen som luktar en sådan typ av produkt innanför. Dels utifrån skåptyp, dels utifrån avsaknad av skalskydd och framförallt utifrån avsaknad av info. Om det sedan är en mast med flertalet antenner straxt utanför bild kanske man kan få en annan uppfattning.A Andy78 skrev:
En Street Macro är en vägg eller stolpmonterad enhet på runt 25 liters volym som består av ett integrerat Basband, Radio samt Antenn. En bit box i princip som för att fungera optimalt hittas på troligtvis 5-15 meters höjd i Nordamerika där man kör kommersiellt på de höga frekvenserna (>28ghz). Kan ev beskådas på något tak i Stockholm, Linköping och Lund som testenhet.P paralun skrev:
Utifrån markrörets färg och vad som ser ut som elmätare så är min bästa gissning inkommande ström där. Att den står öppen är dock häpnadsväckande oavsett utrustning i skåpet
Inte vad jag känner till...M myrstack skrev:En Street Macro är en vägg eller stolpmonterad enhet på runt 25 liters volym som består av ett integrerat Basband, Radio samt Antenn. En bit box i princip som för att fungera optimalt hittas på troligtvis 5-15 meters höjd i Nordamerika där man kör kommersiellt på de höga frekvenserna (>28ghz). Kan ev beskådas på något tak i Stockholm, Linköping och Lund som testenhet.
Utifrån markrörets färg och vad som ser ut som elmätare så är min bästa gissning inkommande ström där. Att den står öppen är dock häpnadsväckande oavsett utrustning i skåpet
Njau, jag betvivlar att man lämnar något olåst som matar en basstation.Demmpa skrev:
Troligen har någon entreprenör inte följt kvalitetssäkringen och missat att låsa.
Jo vem vet men det där är förmodligen för en liten basstation inkl en väggmonterad antenn.M myrstack skrev:
Utmaningen med 5G är ju att det blir mycket tätare med basstationer.
TS kan nog kolla efter antenner så blir vi klokare.
Har inget med frekvenserna att göra, alla radios idag är remote.HasseTeknik skrev: