56 179 läst · 38 svar
56k läst
38 svar
Vad heter Pocket Hole Jig på svenska?
Har lite svårt att hitta denna, var till Bauhaus idag. Enligt den jag pratade med så var det inget de hade. Han kunde inte hitta den i datorn heller.
Den verkar heller inte finnas kvar hos slöjddetalj.
Är det utlandet som är det enda som är kvar?
Den verkar heller inte finnas kvar hos slöjddetalj.
Är det utlandet som är det enda som är kvar?
Den från Wolfcraft som jag har kan Bauhaus beställa om dom inte redan har den. Det kitet är suveränt, har använt det många gånger. Inköpt hos Bauhaus Barkarby Sthlm.
De skruvar som följer med är standard mått, inte för att jag mätt upp men det ser så ut.
De skruvar som följer med är standard mått, inte för att jag mätt upp men det ser så ut.
Försökte köpa 1000st skruv från england men dom ville inte leverera pga att frakten blev högre än vad skruven kostar. Tyvärr hade jag inget annat att beställa därefrån just då.Ronnyh skrev:
>> Hello thank you for your order. The shipping costs to Sweden are a problem. I can ship up to 30 Kg for £31.05 including VAT. The problem is this makes the product very expensive. 1000 screws weighs 3 Kg. I have looked at a smaller quantity by mail, but even 500 is not giving a saving. So I can only suggest you perhaps increase the quantity so that the £31.05 is less prorate for the value of what you buy.
Sorry I cannot be more help with this. I will not process your order unless I hear back from you.
Mailade då Slöjddetaljer angående skruv :
> Det går bra med Spax, även om den är helgängad.
>
MVH Annelie
>> To: <order@slojd-detaljer.se>
>> Sent: Wednesday, December 03, 2008 6:01 PM
>> Subject: Fråga om skruv
>>
>>
>> Har en Wolfcraft Borr- och skruvjigg - Artikelnr: 2021
>>
>> Frågan är vad det ska vara för skruv till den?
>> Det är speciella skruvar där halva skruven är ogängad. Har tittat på ert
>> utbud men kan inte hitta nått lämpligt. Kan ni hjälpa mig att bestämma
>> vilken skruv jag ska beställa?
Det funkar alldeles utmärkt med vanlig 4mm skruv i olika längder... Har kört med SPAX ett tag då de få som följde med tog slut snabbt.
Spetsen är nära 4mm på borren så bespara dig besväret med skruv från England.
Spetsen är nära 4mm på borren så bespara dig besväret med skruv från England.
Asså, det funkar med andra försänkta träskruvar också. Bara de har en skalle som håller rätt dimension för att en 4mm skruv skall passa i en "pocket hole".
SPAX finns lite överallt, köper dom hos lokala järnhandlaren, numera med Torx skalle. Gillar SPAX för deras höga kalitet på skruvar. Dom kostar bara en slant...
SPAX finns lite överallt, köper dom hos lokala järnhandlaren, numera med Torx skalle. Gillar SPAX för deras höga kalitet på skruvar. Dom kostar bara en slant...
Produkter som diskuteras: "träskruvar"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
uppdatering om Bauhaus, flera av varuhusen i stockholmsområdet har dem på lager men Bromma får in dem om ca 2 veckor.
För att underlätta om någon annan tänker köpa wolfcrafts modell från Bauhaus så kallas den för undercover jig och har art. nr.: 4006885464209 kostar 369:-.
Har varit lite svårt att få dem att hitta den i datorn så jag rekommenderar att man tar med art. nr.
För att underlätta om någon annan tänker köpa wolfcrafts modell från Bauhaus så kallas den för undercover jig och har art. nr.: 4006885464209 kostar 369:-.
Har varit lite svårt att få dem att hitta den i datorn så jag rekommenderar att man tar med art. nr.
Produkter som diskuteras i tråden