Jag såg häromdagen att även Clas Ohlson säljer en sån pocket hole jig, undrar om inte det var en Wolfcraft?

Jag måste vara trög..men vad sjutton har ni den grejen till?
Kan ngn vänlig själ förklara för en okunnig?

Mr Handyman skrev:
Jag såg häromdagen att även Clas Ohlson säljer en sån pocket hole jig, undrar om inte det var en Wolfcraft?
I vilken stad såg du detta. Såvitt jag kan se finns det varken på nätet eller i affären i Karlstad.

Gurnett

De sålde ut dem för en eller två månader sen i alla fall i Hbg. Gissar de inte sålde speciellt många så att de valde väl att ta bort dem ur sortimentet.
Japp, det är Wolfcrafts.

/Kent

Synd, hade köpt direkt om jag hade sett det. Som tur är åker jag till usa om en månad så det blit lite små köp där istället

Jag har aldrig sett dem på CO i butik, utan det var i katalogen tror jag.

Mr Handyman skrev:
Jag har aldrig sett dem på CO i butik, utan det var i katalogen tror jag.

Är du säker på att det inte var den vanliga plugg-jiggen? Den har de haft i katalogen ganska länge.

Har inte katalogen tillgänglig nu, men det var en brant vinkel, så mycket minns jag och det känns inte så mycket plugg.

Nej, det är inte den, den ser helt annorlunda ut. Mycket enklare. Har katalogen på landet dessvärre.

Nej, det var 2007 års katalog tror jag. Det kan var den som du länkade till på Slöjddetaljer.

Den hos slöjddetaljer är en s.k. Pocket Hole Jig. Precis den jag har fast som ett kit. Jag utgår att dom säljer den som så också

• Gilla
Minning
  • Laddar…
Lyfter denna gamla tråd. Köpte precis en Kreg Master System från Axminster i UK. Det följer ju med några skruvar som är KREG´s egna, men är det ngn som provat med ngn annan slags skruv och vart köper man den i så fall?

Tack på förhand

/Matthias

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.