Edgar II heter min, efter Edgar Hoover eftersom de påminner om svävare (hovercraft).
Edgar den förste brann tyvärr upp tillsammans med förra huset..

• Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Vår heter Ior efter åsnan i Nalle Puh. Ville kalla den Laura eftersom den vimsar omkring, men det gillades inte av husfrun :thinking::D

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vår heter Edward, efter Edward Scissorhands. Som jag misstänkte så är vi inte ensamma om det namnet.

P perfred skrev:
Den heter Robert såklart! Men kallas för Robban...kanske inte så fantasifullt?
Min med! Dottern som bestämde:D

Frank heter klipparen efter Baggen i Tele2 reklamen. Sådana äter ju gräs. Vår robotdammsugare en Neato kallar vi för Nettan.

P Paxman skrev:
Frun fick döpa robotdammsugaren ("Betty" efter den mycket duktiga och fina hushållerskan hos familjen hon var au pair hos i ungdomen) så jag fick döpa gräsklipparen. Jag hade sedan länge tänkt mig "Robbe", långt innan jag visste att McCulloch själva kallar dem "Rob".

Kanske inte så fantasifullt, men grannen döpte sin till "Hubbe" så det kändes bra med "Robbe" och "Hubbe" som morsar på varandra vid tomtgränsen ibland.

[bild]

Sättet jag skrivit namnet på är en hommage till den fantastiska serien "Kalle och Hobbe" samt till mig själv som liten parvel när jag precis höll på att lära mig skriva...det där med hur många parallella vågräta streck det är på ett "E" hade jag lite svårt för. :rofl:
Vi kallar våran Boris, vi hade älg som vi såg varje kväll och älgen döpte vi till Boris. Nu när älgen har slutat gå förbi fick robotgräsklipparen ta över namnet och det är bästa köpet jag någonsin har gjort.

T Tobbe01 skrev:
Vår robot har fått namnet" MANUEL" efter den spanska betjänten i Pang i Bygget.
Han gör alltid sitt bästa men det blir inte alltid rätt.
Que?

• Gilla
  • Haha
Övningssnickarn och 1 till
  • Laddar…
Vår heter Taurus för att hen jagar barn. Och barnen använder röda vinbär som livspuckar

• Gilla
Newgolds
  • Laddar…
Robbin, den första hette Robban

Klipparen heter Åke, och robotdammsugaren heter Rufus.

Herman efter Herman hedning: stor, ful men går effektivt bärsärk i trädgården!

• Gilla
Övningssnickarn
  • Laddar…
Arnmark
Jag har försökt men kan inte komma på något.
Jag har en roborock dammsugare och en mcculloch rob klippare.
Båda kan ju inte heta Robert så vad gör man?

Också ide torka, så Inne Robban och Ute Robban... Åhh vad jag är fantasilös :rofl:

• Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Vår klippare heter Hubert, givetvis har han ett hus med namnskylt som denna dag lånats av hunden. Hund i en hundkoja med namnskylten "HUBERT" ovanför ingången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fatsuG7 och 1 till
  • Laddar…
Herman
Och när den fastnar
"Det lilla fanstyget"

• Gilla
Övningssnickarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.