87 518 läst · 221 svar
88k läst
221 svar
Vad heter er robotklippare?
Medlem
· Västernorrland
· 2 057 inlägg
Vår heter Edward, efter Edward Scissorhands. Som jag misstänkte så är vi inte ensamma om det namnet.
Vi kallar våran Boris, vi hade älg som vi såg varje kväll och älgen döpte vi till Boris. Nu när älgen har slutat gå förbi fick robotgräsklipparen ta över namnet och det är bästa köpet jag någonsin har gjort.P Paxman skrev:Frun fick döpa robotdammsugaren ("Betty" efter den mycket duktiga och fina hushållerskan hos familjen hon var au pair hos i ungdomen) så jag fick döpa gräsklipparen. Jag hade sedan länge tänkt mig "Robbe", långt innan jag visste att McCulloch själva kallar dem "Rob".
Kanske inte så fantasifullt, men grannen döpte sin till "Hubbe" så det kändes bra med "Robbe" och "Hubbe" som morsar på varandra vid tomtgränsen ibland.
[bild]
Sättet jag skrivit namnet på är en hommage till den fantastiska serien "Kalle och Hobbe" samt till mig själv som liten parvel när jag precis höll på att lära mig skriva...det där med hur många parallella vågräta streck det är på ett "E" hade jag lite svårt för.
Vår heter Taurus för att hen jagar barn. Och barnen använder röda vinbär som livspuckar
Robbin, den första hette Robban
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Herman efter Herman hedning: stor, ful men går effektivt bärsärk i trädgården!