Kallar min för Rune eller slaven, Kämpar på bra iaf.

Redigerat:
Hos oss heter den Hagrid, eftersom den tar hand om trädgården på ett nästan magiskt sätt :)

Våran gräsklippare heter Sixten eftersom han klipper så fint

Vår klippare heter Edward, efter Edward Scissorhands

N
7-åringen (då 6 år) fick döpa "henne" så det blev en Birgit (?!). Mördar-Birgit brukar jag kalla henne för det känns som att hon alltid tar sikte på nån så fort vi är ute på gräsmattan.

Vår heter Greta, det är en liten rund (feminint) utseende, den är miljövänlig men helt ding dång.

• Gilla
Gustav E och 4 till
  • Laddar…
Dammsugaren heter förstås Robban.
Gräsklipparen heter Sonja (Blev så irriterad på installatören som hela tiden pratade om klipparen som "han" så jag drog till med första kvinnonamn som dök upp i huvudet)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Robotgräsklippare "Robert" under tak i ett litet träskjul, med synlig reflextape.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vår klippare heter också Robert, som fått lite reflextape på sig för att synas i garaget i övervakningskameran under mörker.

Vår gräsklippare är döpt till Greta, mest för att hon tar hand om gräset.

Dammsugaren fick heta Gry istället, har aldrig riktigt förstått varför.

Onesimus - efter en tjänare nämnd i Bibeln!

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
En robotdammsugare formad som en röd sportbil med namnet "Olga" och nummer "2" på golvet i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våran heter Olga, 2 står för husnumret.
Frun lade in sitt veto på namn o tejpen, men jag fick ” förmånen” att installera den

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Robotgräsklipparen heter Snoop D, ni kan nog lista ut varför!
Robotdammsugaren heter Råbert, jag med Å! Den första hette Roberta & frugan tyckte att
det skulle bli lite mer jämställt så ja, Råbert fick det bli!

• Gilla
possum77
  • Laddar…
F Fred vom Jupiter skrev:
När jag fixat till trädgården ska en robot inköpas och den ska heta Florian efter nyligen avlidne Florian Schneider, medlem i Kraftwerk som sjöng ”We are the robots”.
Klipparen heter naturligtvis Alfred, eftersom han är vår dräng! Han bor i drängstugan.

F Fred vom Jupiter skrev:
När jag fixat till trädgården ska en robot inköpas och den ska heta Florian efter nyligen avlidne Florian Schneider, medlem i Kraftwerk som sjöng ”We are the robots”.
Vår robot har fått namnet" MANUEL" efter den spanska betjänten i Pang i Bygget.
Han gör alltid sitt bästa men det blir inte alltid rätt.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.