danpih skrev:
vad har du använt bearnaisesåsen till? funkar som fog?
Bearnaisesås kan man inte få för mycket av ;)

Tråkigare sanning:
Diskmedel/Vatten till fogen :)

• Gilla
danpih och 1 till
  • Laddar…
Målade sista omgången i tvättstugan och la första strykningen i taket i hobbyrummet (vet inte vad jag ska kalla det riktigt).
Körde med byggmax takfärg (midun). Den var klart över förväntan. Trodde det skulle vara en skitfärg som knappt täckte. Men det räckte med två strykningar på ett obehandlat betongvalv. 349kr för en 10a måste ju ses som ett kap. Har tidigare målat med märkesfärg och jag märker då ingen skillnad. Får se om några år helt enkelt.

• Gilla
Snailman och 4 till
  • Laddar…
Pagno skrev:
Hittade en bild på hur köket såg ut när vi köpte huset.
[bild]
Mera aktuell bild.
[bild]
Andra hållet. Gamal bild.
[bild]
Samma hörn men lite annorlunda lösning.
[bild]
Tanken med dessa bilder från samma kök är endast att när ni renoverar, ha inte alldeles för bråttom, det kan få ta tid innan man vet hur man behöver ha en lösning. Vi bodde med det första köket i flera år innan det faktiskt var jag som tröttnade ur på det. Tänk på att renovera kök och våtrum kostar multum om man inte har kunskapen själv, det kan gärna ta tid om man har möjlighet att ta det lugnt, visst ja, jag har börjat måla lite på lister i köket... och förbereder en ny gjutform till en betongskiva.

Mvh P - A
Kan tyvärr inte se bilderna och när jag försökte klicka upp.. stod det nått om ogiltig bild.. :(

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Samma här. :/

E
Emilie_a skrev:
Rivit tapet i "lilla hallen"

*Damn you Happy Homes och en hel påse med tapeter för 199:- *
Efter lång startsträcka åkte tapeten upp igår.
Tog sin tid trots att hallen bara är ca 2kvm men med 3 dörrar, en större öppning och 4 hörn så är det ju en del pill för att få det snyggt.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Ramnemark skrev:
Idag har vi provkastat tvätt i tvättnedkastet. Jag får tacka lorens här på BH för idén. Guld värt 👍👍👍

[bild]

[bild]
Jag tror att det finns risk att du hittar använt toapapper i tvättkorgen när gästerna tror att det är ett riktigt sopnedkast. 😂

Jag ska också bygga ett tvättnedkast till tvättstugan, men det är nog inte dags förrän tidigast om fem år. Helst en hiss också så att den rena, vikta tvätten kan åka upp två våningar.

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Ett av de projekt som vi sa att vi skulle göra direkt när vi flyttade in var att göra iordning vår bruna 70-talstrapp idag ganska exakt fem år senare (vi fick nycklarna 2011-11-15) skruvade jag ner ledstången och började slipa ner gammal lack.

• Gilla
erderuft och 4 till
  • Laddar…
Fick en timme över och hann med att slipa och sätta renoveringstapet bakom radiator, samt spackla färdigt resten av väggen. Det ville sig så väl att den återstående väggen är EXAKT två våder bred, det händer ju aldrig.

Renoveringsprocess av vägg med sladd och renoveringstapet runt fönster ovanför en radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Målat fönstersmygar, luftat golvvärmen, tätat runt blandaren i badrummet. Inga bilder...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Somnat i soffan.
Så var det med alla projekt som skulle göras... :D

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Somnat i soffan.
Så var det med alla projekt som skulle göras... :D

Byggt eget däckställ. Eller ja, det var visserligen i helgen, men ändå.

Utgick från Biltemas däckställ, men gjorde det med träreglar (45x45). Total kostnad ca 130 kr. Tog mig ca 3 timmar, men då ska det också nämnas att jag är en riktig nybörjare.

Blev helt ok ändå, är ganska nöjd. Däcken står lite snett på bilderna, men det går att ställa upp dem ordentligt.

Hemmagjort däckställ av träreglar med två hyllplan fulla av bilddäck, placerat i ett garage.
Skapa konto

Hemmagjort däckställ i trä med två hyllplan fyllda med bildäck, står i ett garage.

• Gilla
robber och 9 till
  • Laddar…
Målat fönstersmygar, fixat till elen i golvvärmelådan, plockat in ved :)

Börjat städa i garaget efter en lång utomhussäsong. Skönt att äntligen få lite ordning. Sortimentslådor är grejen.
Välorganiserat garageverktygsbord med öppna sortimentslådor och verktyg på arbetsbänken.
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark och 5 till
  • Laddar…
Ordning och reda, pengar på fredag! (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.