Idag har jag flytspacklat lite, sågat av panelen i rätt längd, målat panelen och kapat till lite bitar till mitt pizzavalv. Och njutit lite av vädret. Grannen hade 27 grader i solen :)

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Var är han på semester då? :D

• Gilla
Xtruder och 2 till
  • Laddar…
Satt utebelysning på ena gaveln och hela baksidan, framsida hus och garage satt sen tidigare

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Släppt ner markisolering och grävt igen vallgraven framför blivande entrédörren. Funderade på att sätt upp dörrklockor men bestämde mig för att vänta med det till efter godistiggarna imorgon. Egentligen, kanske vänta till efter påsk ...

Satte duschväggen igår. Bara fästa duschstången kvar. Blir trögjobbat när man har defekt tumme..

Nyinstallerad duschvägg i badrum med duschstång, tvättställ och spegelskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Var är han på semester då? :D
Vi är alltid på semester här i södern (Halland) ;)

Ramnemark skrev:
Och njutit lite av vädret. Grannen hade 27 grader i solen :)
Jag slängde på vinterdäcken igår 😂

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Påbörjat montering av det nya golvet i grabbens gamla rum , kom 2/3 så börjar jag att räkna på hur mycket golv det fanns kvar i paketen.
Kunde snabbt konstatera att frugan hade räknat fel eller sett fel storlek på paketen ...det saknas 1paket :thumbdown:
Jobbet är nu nerlagt tills i morgon kväll då jag måste hämta ett paket till och förhoppningsvis har hon lugnat ner sig lite också.:cool:

• Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
Blev lite mer Z-wave idag. Kopplade in en dimmer med trappkoppling i hallen. Ännu ett bekymmer mindre och en mindre lampa att komma ihåg att släcka när man går hemifrån.

Sambon spacklade lite tretex, och jag passade på att öppna väggen och peta upp två vp-rör från elcentralen på andra sidan väggen till rummet ovanför. I dagsläget går hela övervåningen på en säkring, och det känns ju lite väl snålt.

Renoveringsbilder som visar ett väggöppning med framdragna VP-rör och spacklat område ovanför.
Skapa konto

Deltidsrapport på vardagsrummet. Just idag har jag slipat och spacklat mer under fönstren och målat taklist/takkant ett varv. Det går tungt nu, 11 månaders renovering sliter verkligen på livsgnistan...

Renoveringsarbete i vardagsrum med spacklade väggar under fönster och målad takkant.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Före:
Stapel med borttagna takpannor framför röd stuga, gräsmatta i förgrunden, trädgårdskärra till vänster.
Skapa konto

Efter:

Röd stuga och snöräkningsutrustning, städad yta redo för snöfall.
Skapa konto

Ja. Ni ser ju själva 😎 skönt att få bort skiten. Storbonden här hemma tog med glädje hela skiten. Passade även på att betala honom för den kommande snöröjningen. Samma pris varje år oavsett hur mycket snö de blir. Ett flak öl 👍

• Gilla
Manganbangan och 6 till
  • Laddar…
Idag har jag bytt badtuaggregat. Det gamla gav upp i vintras och i våras hittade jag ett riktigt bra erbjudande på Elektroskandia (nytt aggregat, 6,5kw för 1200kr).

Jag tyckte det var likt det gamla när jag beställde det och det visar sig att det i princip är ett exakt likadant.
Skruvhål passar, samma dragavlastning och anslutningar. Nu kör jag det så alla kemikalier bränns bort :)

Gamla
Ett öppet bastuaggregat från märket COMBAC i en bastu klar för utbyte.
Skapa konto

Nya
Nytt svart bastuaggregat av märket Helo installerat i bastumiljö.
Skapa konto

• Gilla
Manganbangan och 3 till
  • Laddar…
Xtruder skrev:
Före:
[bild]

Efter:

[bild]

Ja. Ni ser ju själva 😎 skönt att få bort skiten. Storbonden här hemma tog med glädje hela skiten. Passade även på att betala honom för den kommande snöröjningen. Samma pris varje år oavsett hur mycket snö de blir. Ett flak öl 👍
Bra du flyttade på pannorna så du får fram snösläden nu lagom till SNÖCHOCKEN som stundar!
Eller vänta, är inte väggen lite rödare och det vita lite vitare också!? ;)
Snyggt!

• Gilla
Xtruder och 1 till
  • Laddar…
Jumos skrev:
Deltidsrapport på vardagsrummet. Just idag har jag slipat och spacklat mer under fönstren och målat taklist/takkant ett varv. Det går tungt nu, 11 månaders renovering sliter verkligen på livsgnistan...

[bild]
Kämpa, visualisera målet! :)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.