Inte så mycket att berätta egentligen. Har rensat bort mineralullen och div gamla textiler från vinden. Installerade mekanisk frånluft och avslutade det med cellulosaull, då det är en gammal kåk. Pga div olika anledningar ville jag inte blåsa in det. Fixade det med denna
Makita borrmaskin använd för att installera cellulosaull i renoverad vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och den här istället
Roterande borste med ståltrådsborst använd för installation av cellulosaull i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
dof skrev:
Inte så mycket att berätta egentligen. Har rensat bort mineralullen och div gamla textiler från vinden. Installerade mekanisk frånluft och avslutade det med cellulosaull, då det är en gammal kåk. Pga div olika anledningar ville jag inte blåsa in det. Fixade det med denna
[bild]
Och den här istället
[bild]
Nu är jag riktigt intresserad av hur du fick in cellulosaullen med en skruvdragare och stålborste.;)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Igår, fixade tidreläet till svärfars garage, gick bet på första försöket... får skylla på 'otydlig' bild i manualen ;)
Idag, tappat en ny lampa i kartong, nånstans i garaget... hade planer på att byta entrébelysningen fram, men hittade inte den armaturen som sedan länga legat på skrivbordet i förrådet.... och jag har nog ingen mer än mig själv att skylla på. :banghead:
 
Jag bytte en trasig betongpanna idag. Det var första gången. Jag hade kollat på en film på youtube hur man gjorde innan jag började. Fick då tipset att använda kilar för att lyfta pannorna runt. Ingen mer ångest att trampa på takpannor nästa gång. Tog typ 10 min o byta :) o enkelt var det..
 
  • Gilla
Aviation och 2 till
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
Nu har 5,5 tons grävaren lekt bland stubbar och sly:) fasiken vad bra det blir
Då är schaktningen klar och idag la jag ner gulslang och pem
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Hade tänkt Nexafiera andra entrébelysningen idag, men insåg att det satt en kron och jag behöver en dubbeltrapp för att det ska funka, så det blev ett par fönsterlampor på övervåningen som numer är automagiska.
När jag sedan var klar med detta började jag kolla i lådan där Nexagrejerna och lite annat elmaterial blivit liggande (i typ 1år..) och voilá där låg en dubbeltrapp :surprised: Bra koll man har på sakerna.

Hittade för övrigt lampan jag tycktes tappat bort igår.. låg i en större kartong i en garderob i förrådet. :wow:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Bytt en golvvärmetermostat och givare i golvet på badrummet på övre plan.

Digital golvvärmetermostat från Ebeco med blå bakgrundsbelysning visar 22.5 grader Celsius på displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Idag har jag haft två rörläggare och tittat för att göra klart badrummet. Efter det kopplade jag in 24V:en så golvvärmen går att styra, strömbrytarna lyser och ringklockan funkar.

En upplyst strömbrytare med blått LED-ljus på en grå kakelvägg intill en vit dörrkarm, i ett dunkelt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Renoverad trappa med nya plansteg av parkett och trappnos i ek, en del steg ännu omonterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat fixa plansteg till trappen.
Va för snål för o köpa färdiga så gjorde egna med parkett och en trappnos 21x70 i ek.
Medans limmet torka passa jag att sätta upp nya lysrörs armaturer i garaget o dra ny el till dom.
 
Jag kan inte se bilden :/
 
E
Kvällsbild av ett hus med måttlig fasadbelysning på dess sidor och belysta fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tvåvåningshusfasad upplyst av två spotlights i skymningen, med frågan om ytterligare belysning behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har monterat fasadbelysning idag. Blev kluven om man skulle satt en spot till i mitten på fasaden? Eller kan den bli plottrigt?
 
Korvgubbe
Bilder på belysning ger sällan en korrekt bild av hur belysningen ser ut i verkligheten, men att döma av bilden hade jag satt en i mitten med.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Jag hade med satt en i mitten 👍
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Röstar också på en till i mitten. Nu ser det väldigt tomt ut där.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
FredrikR skrev:
...så det blev ett par fönsterlampor på övervåningen som numer är automagiska...
??? :eek:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.