Chrissofsweden skrev:
Städat... förbannade mig som måttade fel på utomhusbelysningens kabel...tur att jag tog i lite till brytaren så att det är enkelt fixat. Gissningsvis rättar jag till det nästa år eller när barnen är vuxna.. kanske...
[bild]

[bild]
Efter påhopp här så får jag göra om.. ni får några viljor igenom, andra inte. Kör vi finn fem fel? ;)

Äh här kommer era åsikter som jag tagit till mig :)

1. Flyttat ner kabeln längst upp till höger 3,6mm.
2. Tagit bort 3-fasen
3. Klamrat lite rakare på de äldre kablarna
4. En till rättelse som ni får gissa :)

Installation av elledningar och strömbrytare på trävägg med justeringar baserade på feedback.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 4 till
  • Laddar…
Snyggt! (y)

3,6mm? Jag måste kalibrera ögonmåttet! :D

4. Du har staplat reservsäkringarna?
 
Redigerat:
Mikael_L
Chrissofsweden skrev:
1. Flyttat ner kabeln längst upp till höger 3,6mm.
;) (y) :cool:


Du verkar ha bytt ut flera befintliga klammer ..?
 
Fan va dryg ni är.. när jag tittade på bilden så inser jag att det vänstra uttaget är skitfult... Men jag vill verkligen ha ett där så nått lär göras ;)

Eldragning på trävägg med fyrfaldigt vägguttag, strömbrytare och taklampa, ordnat efter korrigering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ni har förvisso rätt båda två, men den fjärde saken var: jag har kopplat rätt i kopplingsdosan. Tänkte lite snett och kopplade allt på tändkabeln så att uttag plus lampa fungerade endast när strömbrytaren var till :) Nu är det fixat. Åker väl och köper en strömbrytare ur samma serie så är bakeliten borta helt sen :)
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Och tack föresten för alla finfina tips på hur man gör det betydligt snyggare :)
 
  • Gilla
Carreyfan och 3 till
  • Laddar…
Efter 3 dagars heljobb, 340 ton förstärknings lager (0-150/0-90) kom vi till slut upp till toppen av tomten och kunde skala av berget.
Grävmaskinen står i "vardagsrummet" så det borde väl klassas som vad vi har gjort med huset idag? :)

Grävmaskin som skalar av berg på en byggarbetsplats med skog omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
D09 och 4 till
  • Laddar…
Se där, sista bilden så blev det ju ännu snyggare :p

Nu stör jag mig mest på att krokarna inte sitter mittemellan uttagen.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Se där, sista bilden så blev det ju ännu snyggare :p

Nu stör jag mig mest på att krokarna inte sitter mittemellan uttagen.

Fler synpunkter? :p
Sopkorg fylld med rivningsavfall från byggprojekt, inklusive brädor och metallbeslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
beqen och 12 till
  • Laddar…
Asgarv! :D
 
Fan vad synd, det var ju jättebra som det var!

Vi skojade ju bara :confused:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Harä hä blive humortråen, tro ... ;)
 
Inte jag som lagt visserligen, men jag har gjutit golvet under åtminstone :)
Riktigt nöjd!
Nylagt kakelgolv i en renoveringsprocess med synliga rör och elledningar längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Det trasiga källarfönster fick inte ett glas denna gången utan en plexiglas skiva funkar kanon. Nu är det 6 dagars torktid på kittet sen ska det målas allt detta till en kostnad av 180kr
Sprucket källarfönster med trasigt glas ersatt med en ny plexiglasskiva och färskt kitt runt kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lagat källarfönster med ny plexiglasskiva, omgiven av vitmålat fönsterkarm mot trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Exxi skrev:
Det trasiga källarfönster fick inte ett glas denna gången utan en plexiglas skiva funkar kanon. Nu är det 6 dagars torktid på kittet sen ska det målas allt detta till en kostnad av 180kr
Plexiglas har ca 10 gånger större utvidgningskoefficient än glas, så du kan räkna med att skivans dimensioner skiljer ca 2 mm mellan den varmaste och kallaste dagen (50 graders skillnad). Klarar kittet att ta upp den ändringen? Har du perfekt passning nu så kan hela skivan bukta om det blir för varmt.
 
Jag ser det hela som ett litet experiment där det kostar otroligt lite och att h fel. Plexiglas skivan ligger ca 3 mm från alla kanter och kittet ska klara en 4% töjnig. Rätt eller fel det får tiden utvisa 👍
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.