4 424 268 läst · 32 293 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Välkommen till gänget ✌️buspojken skrev:
Det handlar inte om att bli klar. Det handlar om att hålla resan vid liv medan man lever. Sen tar nästa dåre vid 😇
Nybyggare
· Stockholm
· 373 inlägg
Suttit ett fönster där förut? Inte Fritzligt nog med fönster?sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Borde måla tak, men sitter och suckar i pannrummet. Jag försöker lista ut vad som är vad i ledningsväg och märka upp det för framtiden, men det känns mest bara förvirrande. Hittade ingen säkerhetsventil på varmvattnet, däremot sitter det en på inkommande kallvatten... Jag skruvar och mekar i allt förbaskat på dagarna, men ett jäkla pannrum känns som starship enterprise 😩 Nåja, jag tog den finaste tejpen jag kunde hitta i alla fall 😁
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 721 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 721 inlägg
Men säkerhetsventilen på varmvattnet sitter på inkommande kallvatten till varmvattenberedaren! Följ röret efter ventilröret (den grunkan som har en svart ratt och en blå säkerhetsventil till höger om pannan) går den raka vägen till varmvattenberedarens anslutningar i toppen är det korrekt!Jumos skrev:
Tackar Krilleman! Precis som du säger sitter den på kv-ledningen direkt innan den går till vvb'n i pannan, jag trodde i min enfald att den tvunget skulle sitta efter pannan för att det skulle vara korrekt. Toppen, då har jag en sak mindre att fundera över 😊 Tack och bock 👍🏼