Gett mig in i betongbranschen.
2 säckar finbetong fick jämna till där jag bilat bort för större öppning ner till källaren.
Fastnade i en tankeloop och fick inget gjort, men nu kan jag köra på och skiva klart runt hörnet där trappen blir. :)
DSC_0827.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bauhaus skickade såklart klinker från 2olika bränningar, men det verkar som det kommer nytt rätt på fredag!
Panel till skärm-väggen (tv/projektor) skickas idag om jag förstått rätt.
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
mexitegel skrev:
...när jag är nästan klar för att börja löda ihop pusslet så inser jag att jag vänt på tillopp och retur på samtliga raddar. Ridå!

Efter att ha sagt ett par väl valda ord så tror jag att jag hittade en lösning som gör att det ska gå att få till ändå med några extra skarvar utan att det ser konstigt ut.
Nå, det tog bara 1,5 timme att rätta till misstaget. Nu är det ihoplött och tryckprovat, LECTRA lödtången är en fröjd att jobba med. Inga problem att löda med bara en cm marginal till nymålad vägg :).


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Lastat nya släppet med sopor inför invigningsresa till tippen! :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
Fortsätter med att göra klart ytterligare en vägg, måttat lite, inhandla OSB, gips och isolering i morgon
Hämtat och lastat in det i garaget, i morgon blir en bra dag, halv dag på jobbet och hämta kvalitets björkplywood på vägen hem
 
Byggt vidare på min låda till tvättnedkastet

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jackt och 3 till
  • Laddar…
Jag typ måste bygga ett när vi renoverar mellanplan.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Byggt vidare på min låda till tvättnedkastet
Varje gång du skriver om ditt tvättnedkast kommer jag att tänka på en bok som barnen har. "Verktygsapan och det konstiga ljudet", där fastnar elefanten Konrad i tvättnedkastet och apan får komma med sitt verktygsbälte med alla möjliga (och omöjliga) verktyg för att få loss honom. Vad sägs tex. om en trapp-sök-attrapp eller en vridspridare ? :D

29672282_O_1.jpg
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Varje gång du skriver om ditt tvättnedkast kommer jag att tänka på en bok som barnen har. "Verktygsapan och det konstiga ljudet", där fastnar elefanten Konrad i tvättnedkastet och apan får komma med sitt verktygsbälte med alla möjliga (och omöjliga) verktyg för att få loss honom. Vad sägs tex. om en trapp-sök-attrapp eller en vridspridare ? :D

[bild]
Haha ja vi får se i framtiden om någon busunge sätter stopp i det ;). 250mm är större än vad det låter. Möjligtvis att täcken och lakan kan fastna, annars ska det nog gå bra. Det är ju mest underkläder man kastar var dag :)
 
xdigger skrev:
Lastat nya släppet med sopor inför invigningsresa till tippen! :)
Du frågade väl farsgubben först?
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Haha ja vi får se i framtiden om någon busunge sätter stopp i det ;). 250mm är större än vad det låter. Möjligtvis att täcken och lakan kan fastna, annars ska det nog gå bra. Det är ju mest underkläder man kastar var dag :)
250 mm är perfekt. Då kan ju en lillebror eller lillasyster också få en åktur ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Haha ja vi får se i framtiden om någon busunge sätter stopp i det ;). 250mm är större än vad det låter. Möjligtvis att täcken och lakan kan fastna, annars ska det nog gå bra. Det är ju mest underkläder man kastar var dag :)
Det är ju för att få loss täckena o lakana som småttingarna kan användas.. de landar mjukt och stoppet lossnar (y)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi får hoppas att han/hon/den inte försöker :). Det är inte kul att skära sig på ventilationsrör. Been there, done that :thumbdown:
 
Redigerat:
Rivit bort vildvuxna syrenbuskar.. nu är bara frågan hur man ska göra mot husväggen. Måste fylla upp närmst trappan och sen ha någon snygg avslutning mot vägg ( vill inte springa med grästrimmern där)
Bifogar bild så hoppas jag ni kommer med ideer! 😃


20160503_192959.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



20160504_151818.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



20160504_151846.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
S
Björkplywooden ligger i garaget, 5 bitar (1525x1525)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag blev en produktiv dag! Ny fönsterdörr monterad och övervåningen är klar. Påbörjat salning och foder av alla fönster på nedervåningen också.
Sen fick jag även dit några reglar på bryggbygget så däcket kan komma på plats i snar framtid :)
Jo jag fick 2 sängar av grannen också, som jag bar upp i gäststugan!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.