4 413 299 läst · 32 247 svar
4413k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Gett mig in i betongbranschen.
2 säckar finbetong fick jämna till där jag bilat bort för större öppning ner till källaren.
Fastnade i en tankeloop och fick inget gjort, men nu kan jag köra på och skiva klart runt hörnet där trappen blir.
Bauhaus skickade såklart klinker från 2olika bränningar, men det verkar som det kommer nytt rätt på fredag!
Panel till skärm-väggen (tv/projektor) skickas idag om jag förstått rätt.
2 säckar finbetong fick jämna till där jag bilat bort för större öppning ner till källaren.
Fastnade i en tankeloop och fick inget gjort, men nu kan jag köra på och skiva klart runt hörnet där trappen blir.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bauhaus skickade såklart klinker från 2olika bränningar, men det verkar som det kommer nytt rätt på fredag!
Panel till skärm-väggen (tv/projektor) skickas idag om jag förstått rätt.
Nå, det tog bara 1,5 timme att rätta till misstaget. Nu är det ihoplött och tryckprovat, LECTRA lödtången är en fröjd att jobba med. Inga problem att löda med bara en cm marginal till nymålad vägg .mexitegel skrev:...när jag är nästan klar för att börja löda ihop pusslet så inser jag att jag vänt på tillopp och retur på samtliga raddar. Ridå!
Efter att ha sagt ett par väl valda ord så tror jag att jag hittade en lösning som gör att det ska gå att få till ändå med några extra skarvar utan att det ser konstigt ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Varje gång du skriver om ditt tvättnedkast kommer jag att tänka på en bok som barnen har. "Verktygsapan och det konstiga ljudet", där fastnar elefanten Konrad i tvättnedkastet och apan får komma med sitt verktygsbälte med alla möjliga (och omöjliga) verktyg för att få loss honom. Vad sägs tex. om en trapp-sök-attrapp eller en vridspridare ?Ramnemark skrev:
Haha ja vi får se i framtiden om någon busunge sätter stopp i det . 250mm är större än vad det låter. Möjligtvis att täcken och lakan kan fastna, annars ska det nog gå bra. Det är ju mest underkläder man kastar var dagmexitegel skrev:Varje gång du skriver om ditt tvättnedkast kommer jag att tänka på en bok som barnen har. "Verktygsapan och det konstiga ljudet", där fastnar elefanten Konrad i tvättnedkastet och apan får komma med sitt verktygsbälte med alla möjliga (och omöjliga) verktyg för att få loss honom. Vad sägs tex. om en trapp-sök-attrapp eller en vridspridare ?
[bild]
250 mm är perfekt. Då kan ju en lillebror eller lillasyster också få en åkturRamnemark skrev:
Det är ju för att få loss täckena o lakana som småttingarna kan användas.. de landar mjukt och stoppet lossnarRamnemark skrev:
Rivit bort vildvuxna syrenbuskar.. nu är bara frågan hur man ska göra mot husväggen. Måste fylla upp närmst trappan och sen ha någon snygg avslutning mot vägg ( vill inte springa med grästrimmern där)
Bifogar bild så hoppas jag ni kommer med ideer! 😃
Bifogar bild så hoppas jag ni kommer med ideer! 😃
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Idag blev en produktiv dag! Ny fönsterdörr monterad och övervåningen är klar. Påbörjat salning och foder av alla fönster på nedervåningen också.
Sen fick jag även dit några reglar på bryggbygget så däcket kan komma på plats i snar framtid
Jo jag fick 2 sängar av grannen också, som jag bar upp i gäststugan!
Sen fick jag även dit några reglar på bryggbygget så däcket kan komma på plats i snar framtid
Jo jag fick 2 sängar av grannen också, som jag bar upp i gäststugan!