4 364 732 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har haft dåligt samvete för att vi inte skaffat ett lättvikslock till trekammarbrunnen men vi har å andta sidan inte fått något krav om att byta betonglocket. Vi har dessutom minst 25 m till brunnen och ett stängsel att klättra över.
Jag har fortsatt att jobba med mitt lilla helvete, som jag ibland kallar garaget.
Men nu är ordningen på väg tillbaka, åtminstone lite bättre ordning, och aningen mer strukturerat.
Så idag fick jag in en bil igen (var tvungen att testa), halleluja...
Det har inte haft skuggan av en chans de senaste 2 månaderna.
Fyllt kombin med skräp och skrot och gamla kartonger ifrån garaget, ska köra iväg det i veckan.
Arbetet är långt ifrån klart, men nu börjar ljuset skymta i tunneln (säkert ett tåg! :eek
Sen har jag högtryckstvättat min lite rejälare pressenning, och så fick bilarna en snabb slarvtvätt samtidigt när högtrycken ändå var framme.
Nu ska jag börja och laga till pepparbiffar, mums! Det är väl också en sak man gör med sitt hus?
Och en mörk öl med aningens sötma till, dubbelmums!
Men nu är ordningen på väg tillbaka, åtminstone lite bättre ordning, och aningen mer strukturerat.
Fyllt kombin med skräp och skrot och gamla kartonger ifrån garaget, ska köra iväg det i veckan.
Arbetet är långt ifrån klart, men nu börjar ljuset skymta i tunneln (säkert ett tåg! :eek
Sen har jag högtryckstvättat min lite rejälare pressenning, och så fick bilarna en snabb slarvtvätt samtidigt när högtrycken ändå var framme.
Nu ska jag börja och laga till pepparbiffar, mums! Det är väl också en sak man gör med sitt hus?
Och en mörk öl med aningens sötma till, dubbelmums!
Självbyggare
· Södermanland
· 242 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 242 inlägg
Jag har hört att dom skall ha ca 40 mm överhäng av en plåtslagare.
Hänt lite i veckan
Börjat slipa på fönsterluckorna
Det har borrats bergvärme
Monterat upp glasen i köket lite provisoriskt
Alla rum utom ett har fått golv lagt och täckt
Med vänlig hälsning, fremax
Börjat slipa på fönsterluckorna
Det har borrats bergvärme
Monterat upp glasen i köket lite provisoriskt
Alla rum utom ett har fått golv lagt och täckt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med vänlig hälsning, fremax
Idag har jag först klippt de bitar gräsmatta som börjat växa.
Sen bytte jag olja o filter på gräsklipparen. Utan kladd.
Sen spenderade jag säkert tio minuter med att bara känna mig så otroligt nöjd över kranen och rörbiten jag satte dit på motorblocket för ett par år sen. Så nöjd att jag nästan glömde fylla på olja
När jag myst färdigt med de tankarna lade jag ut tvåhundra meter robotlina på en annan gräsmatta och installerade roboten där. Den gräsmattan där roboten normalt går kommer se ut som månlandskap större delen av sommaren.
Sen öste jag ut 30 kg järnsulfat och 15 kg 21-4-6.
Slutligen har jag sprutat glyfomax på strängen med växtlighet i mitten av vägen, I år SKA den bort.
Sen bytte jag olja o filter på gräsklipparen. Utan kladd.
Sen spenderade jag säkert tio minuter med att bara känna mig så otroligt nöjd över kranen och rörbiten jag satte dit på motorblocket för ett par år sen. Så nöjd att jag nästan glömde fylla på olja
Logga in
Skapa konto
När jag myst färdigt med de tankarna lade jag ut tvåhundra meter robotlina på en annan gräsmatta och installerade roboten där. Den gräsmattan där roboten normalt går kommer se ut som månlandskap större delen av sommaren.
Sen öste jag ut 30 kg järnsulfat och 15 kg 21-4-6.
Slutligen har jag sprutat glyfomax på strängen med växtlighet i mitten av vägen, I år SKA den bort.
Kom du UT ur bilen oxå...?Mikael_L skrev:Jag har fortsatt att jobba med mitt lilla helvete, som jag ibland kallar garaget.
..eller satt du därinne med ölen i lugn o ro..?