4 433 847 läst · 32 308 svar
4434k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Drog ett lager färg på listerna, samt återmonterade sockel och diskmaskin efter att vi fick nytt köksgolv lagt. I januari
Återmonteringen av diskmaskinen bjöd på 3d-printer-magi. Vad gör man när men bara har tre plasthylsor? Tar fram skjutmått, Sketchup och trycker på "skapa"-knappen!
Återmonteringen av diskmaskinen bjöd på 3d-printer-magi. Vad gör man när men bara har tre plasthylsor? Tar fram skjutmått, Sketchup och trycker på "skapa"-knappen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 422 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 422 inlägg
Varför dubbla låskistor på toalettdörren?AndersPS skrev:Hämtade mina nya dörrar idag. 7 stycken specialtillverkade dörrar, bland annat:
- 2 dörrar med extra förstärkning för att kunna montera dolda gångjärn
- skjutdörr med enbart ett "hål" för kopp
- dubbla låskistor på toalettdörren
- frästa spår som inte är standard
Skönt med en bror som tillverkar dörrar
Also, pics plz.....
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Går inget vidare med byggandet när det spöregnar ute.. Istället har jag kollat på färg och nu hoppas jag att det slutar regna så jag kan bygga imorgon iaf!
Hämtat 1,5 ton brunnen hästgödsel och gödslat häcken, rabatterna och jordgubbarna. Spridit ut lite järnsulfat där jag missade förra gången och målat lite på ett fönster efter det byttes.
Annars är det klassiskt att de säger att de ska koppla upp sig och konfigurera den med fjärrstyrning, bara man kopplar in den. Fast det är ju liksom det som är problemet, att koppla in sig på den när den är felkonfigurerad-RB- skrev:
Vi kunde inte få något abb till vår fiber på ett halvår pga ett stavfel. Det ska nämligen gå att söka upp sig via adressen och då ska de automatiskt se att vårt hus är inkopplat. Två andra nummer (som jag visste var igång) gick att söka upp, men inte vår adress. För de hade missat ett S i gatunamnet på ena stället, men stavat rätt på andra stället. Det tog mig 6 månader att lyckas förklara för dem att S:et måste vara med på båda ställena...
Farsan har i alla fall fått sin fiber blåst nu.
Lagt 19m2 golv. Spar den sista, svåraste, kvadratmeter till imorgon. Hann med en vända till cirkus ÅVC med och konstaterat, än en gång, att det borde införas krav på speciellt körkort för att få framföra bil med släp. Som folk Håller på...
Vi har äntligen bestämt vilken matta vi ska ha i köket, nu måste bara mattläggaren komma förbi och dels instruera vilket underarbete vi behöver göra och dels avgöra vilken bredd vi behöver på mattan (med alla dörrutsprång är rummet 2,95, så jag hoppas det räcker med en matta som är 3 meter bred). Sambon har satt de sista listerna på övervåningen, jag har mördat nacken med att penselmåla i skarvarna mellan takskivorna i köket innan taket rollas imorgon. Det tog bedrövligt lång tid