trattalask
Rev upp gammalt golv efter jobbet. Ska lägga nytt imorgon. =)

Ramnemark skrev:
Jag har bara kört foder över drevningen :)
Det är nog vanligast så. Lätt att överarbeta när man är lite perfektionist som har svårt att vara nöjd haha:)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Försökt lösa det dåliga kallvattentrycket och rivit lite plastgolv :)

DSC_0803.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Drog ett lager färg på listerna, samt återmonterade sockel och diskmaskin efter att vi fick nytt köksgolv lagt. I januari :surprised:

Återmonteringen av diskmaskinen bjöd på 3d-printer-magi. Vad gör man när men bara har tre plasthylsor? Tar fram skjutmått, Sketchup och trycker på "skapa"-knappen!

IMG_20160414_163256.jpg
Skapa konto

• Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
Fortsatt med målning i garaget, inte bara vitt, lite bosch blå också........
Bara rött kvar, se om det hinns med idag

tommib
AndersPS skrev:
Hämtade mina nya dörrar idag. 7 stycken specialtillverkade dörrar, bland annat:

- 2 dörrar med extra förstärkning för att kunna montera dolda gångjärn
- skjutdörr med enbart ett "hål" för kopp
- dubbla låskistor på toalettdörren
- frästa spår som inte är standard

Skönt med en bror som tillverkar dörrar ;)
Varför dubbla låskistor på toalettdörren?

Also, pics plz.....

Går inget vidare med byggandet när det spöregnar ute.. Istället har jag kollat på färg och nu hoppas jag att det slutar regna så jag kan bygga imorgon iaf!

MissAnpassad
Jag tror det är Flora jubileum från Boråstapeter.

• Gilla
MissAnpassad
  • Laddar…
Hämtat 1,5 ton brunnen hästgödsel och gödslat häcken, rabatterna och jordgubbarna. Spridit ut lite järnsulfat där jag missade förra gången och målat lite på ett fönster efter det byttes.

-RB- skrev:
Jag har äntligen fått igång IP-telefonin. Telefoniboxen har skickats fram och tillbaka mellan mig och IP-telefonileverantören då den var felkonfigurerad från början. Sen behövde lite portar vidarebefordras genom routern. Men nu verkar det funka.
Annars är det klassiskt att de säger att de ska koppla upp sig och konfigurera den med fjärrstyrning, bara man kopplar in den. Fast det är ju liksom det som är problemet, att koppla in sig på den när den är felkonfigurerad :)

Vi kunde inte få något abb till vår fiber på ett halvår pga ett stavfel. Det ska nämligen gå att söka upp sig via adressen och då ska de automatiskt se att vårt hus är inkopplat. Två andra nummer (som jag visste var igång) gick att söka upp, men inte vår adress. För de hade missat ett S i gatunamnet på ena stället, men stavat rätt på andra stället. Det tog mig 6 månader att lyckas förklara för dem att S:et måste vara med på båda ställena...

Farsan har i alla fall fått sin fiber blåst nu.

• Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
Bara rött kvar, se om det hinns med idag
En liten röd rand är uppe på väggen

trattalask
Lagt 19m2 golv. Spar den sista, svåraste, kvadratmeter till imorgon. Hann med en vända till cirkus ÅVC med och konstaterat, än en gång, att det borde införas krav på speciellt körkort för att få framföra bil med släp. Som folk Håller på...

• Gilla
Krilleman och 4 till
  • Laddar…
S
En vägg klar 😀 Bara några lister också 😊

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
tobbbias och 10 till
  • Laddar…
received_10154179164672009.jpeg
Skapa konto

Grävt ur en krypgrund. Nästan klart bara lite finlir kvar och så ska stenen bort!

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vi har äntligen bestämt vilken matta vi ska ha i köket, nu måste bara mattläggaren komma förbi och dels instruera vilket underarbete vi behöver göra och dels avgöra vilken bredd vi behöver på mattan (med alla dörrutsprång är rummet 2,95, så jag hoppas det räcker med en matta som är 3 meter bred). Sambon har satt de sista listerna på övervåningen, jag har mördat nacken med att penselmåla i skarvarna mellan takskivorna i köket innan taket rollas imorgon. Det tog bedrövligt lång tid :thumbdown:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.