krilleman_215 skrev:
Precis min tanke också, men när jag hämtade ut mitt takfösnter på XL för ett tag sen så stod jag och pillade på en rulle i kassan. Jag frågade hur dom tänkte när dom kallade denna för rosa silvertape. Det borde ju heta "rosatejp".

Han tvingade på mig en rulle gratis med kommentaren "ge den till frugan"
Min fru hade älskat den!

Tobas skrev:
Hur tänker du nu?
Jaa.. Två träsvarvar är att ta i.. och två spånsugar kan iof komma till användning, men räcker ju med en ..bra placerad! Som sagt, de tar mycket plats i anspråk! och det finns många saker man vill ha..(som ska få plats)

När vi flyttade in här, fick några grejer på köpet.. Vi hade helt plötsligt tre rikt o planhyvlar haha, vi sålde en direkt (kombimaskin) - men behöll de andra två (så du ser, man KAN ha dubbelt..) ;)

Lite roligt att börja få klart i vardagsrummet bit för bit.
Nu står mammas gamla skänk nymålad och fin. Hon flyttade in i sin första lägenhet 1963 och då renoverades den första gången av min morbror.
Har bytt gångjärn och lås men sparat alla orginaldelar för säkerhets skull...

20160402_231010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
vanpire och 7 till
  • Laddar…
Vackert! :)

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
Beställt material till golvvärmen på ovanvåningen och kört ut den gamla pannan från källaren där den stått och "skrotat" efter byter från pellets till LVP.

Fått fiber inblåst! Tjoho! :D

• Gilla
tommib och 4 till
  • Laddar…
trattalask
Snigla skrev:
Jaa.. Två träsvarvar är att ta i.. och två spånsugar kan iof komma till användning, men räcker ju med en ..bra placerad! Som sagt, de tar mycket plats i anspråk! och det finns många saker man vill ha..(som ska få plats)

När vi flyttade in här, fick några grejer på köpet.. Vi hade helt plötsligt tre rikt o planhyvlar haha, vi sålde en direkt (kombimaskin) - men behöll de andra två (så du ser, man KAN ha dubbelt..) ;)
Jag är hemskt ledsen, men jag förstår inte. ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag köpte ved för flera miljoner och fick ett hus medkastat i samma deal, tyvärr var vedskjulet alldeles för fult så det rev jag

DSC_0219.jpg
Skapa konto

DSC_0222.jpg
Skapa konto

DSC_0221.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Inte så mycket hantverk, men idag har jag kopplat in min nya Amazon Echo / Alexa hemma. Ska bli kul att leka lite mer med henne.

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
AndersPS skrev:
Inte så mycket hantverk, men idag har jag kopplat in min nya Amazon Echo / Alexa hemma. Ska bli kul att leka lite mer med henne.
Verkar vara en rolig grej. Återkom gärna med en recension. ;)

Rev bort en liten altan och märkte att det var rejält blött mot fasaden speciellt under dörren in. Förstår inte hur fukten kommit dit, men förmodligen för att regeln var spikad dikt mot fasaden och ev regn blir således stående kvar.
Blev till att riva:( Och när jag höll på så började jag riva mer och mer för att leta fukt, slutade med att jag precis kommit hem med byggställning och hela gaveln ryker imorgon. Suck

holmberg87 skrev:
Rev bort en liten altan och märkte att det var rejält blött mot fasaden speciellt under dörren in. Förstår inte hur fukten kommit dit, men förmodligen för att regeln var spikad dikt mot fasaden och ev regn blir således stående kvar.
Blev till att riva:( Och när jag höll på så började jag riva mer och mer för att leta fukt, slutade med att jag precis kommit hem med byggställning och hela gaveln ryker imorgon. Suck
*letar efter ogillaknappen*

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L
holmberg87 skrev:
Nä gör inte det.
Då måste du riva hela huset sen och söka bygglov
https://www.byggahus.se/forum/jurid...ar-utfort-olovlig-rivning-vid-renovering.html

• Gilla
scim
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Nä gör inte det.
Då måste du riva hela huset sen och söka bygglov
[länk]
Den där tråden känner jag igen! Tror du länkade till den i någon tråd jag läste igår..
Men bygglov för att byta panel till likadan i samma kulör?

Mer än så river jag inte.. Åtminstone inte längre än under helgen hehe . .. .:|

D09
Operation Fixa Skrållan påbörjad

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.