4 368 378 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Får man fråga vad det kostar ?magnetens skrev:
Vad innebär 5,7 kwp i kWh på ett år?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Checkat fallet i badrummet i lägenheten, såg fint ut med mitt ögonmått. Vattenpasset bekräftade det, både mattläggarens och mitt eget Hultafors.
Mina planterade fröer frodas och ska snart planteras om undantaget heter Astible som fått stå i kylen några veckor för att se om groningen kommer igång.
Mina planterade fröer frodas och ska snart planteras om undantaget heter Astible som fått stå i kylen några veckor för att se om groningen kommer igång.
Målat vardagsrummet, köpt nya tätningsringar till ventilationsdonen samt gjort rent luftvärmepumpen har dagen gått till.
Bytt påse i centraldammsugaren! Den var helt full och ganska mycket tyngre än jag föreställt mig att den skulle vara. Hittar tyvärr inga anteckningar om när jag bytte sist men det var minst ett år sen.
Varit tre vändor på tippen innan de stängde, och det blir nog tre vändor imorgon också. Det blir mycket skräp på fyra månaders renovering :x Efter det tog jag ned de sista köksskåpen och bröt ner kökskaklet. Jäklar vad det satt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
Totalt för bägge installationerna har jag betalat 45000:- efter solcellsbidraget. Årsproduktionen ligger på runt 5000kWh (pga montage mot sydöst och sydväst med låg taklutning)
Hade samma anläggning varit monterad rakt mot söder så hade årsproduktion en varit ca 5700kWh.
Totalt för bägge installationerna har jag betalat 45000:- efter solcellsbidraget. Årsproduktionen ligger på runt 5000kWh (pga montage mot sydöst och sydväst med låg taklutning)
Hade samma anläggning varit monterad rakt mot söder så hade årsproduktion en varit ca 5700kWh.
Slipat spackel och limmat pappremsor i gipsskarvar. Hoppas morgondagens spackling blir den sista på den väggen.
Fick också leverans av en ny 3-glaskasett idag, direktleverans från Danmark - smidigt .
Fick också leverans av en ny 3-glaskasett idag, direktleverans från Danmark - smidigt .
Idag har jag städat verktygs och material-rummen som jag haft under badrumsrenoveringen. Nu ser det ut som sovrum igen. Har även städat garaget.
Börjat plocka ihop elprylar till renoveringen av de sovrummen som ska bli av i höst/vinter
Börjat plocka ihop elprylar till renoveringen av de sovrummen som ska bli av i höst/vinter
Logga in
Skapa konto
Idag har vi målat klart vardagsrum, matrum, hall och vårt sovrum. Grovstädning hann vi med också. Imorgon blir det storstädning inför inflyttning på tisdag
Igår var det fällning av Lill-eken. 20m hög och en diameter på 75cm i brösthöjd.
Lite magont hade man när det var så nära huset, tur att det finns släktingar med 30års erfarenhet av trädfällning.
Lite magont hade man när det var så nära huset, tur att det finns släktingar med 30års erfarenhet av trädfällning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto