Idag så har det satts lite panel

IMG_20160116_093528[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
holmberg87 och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt rivit bort golv och tross i kåken jag renoverar. Snart ryker köket också :eek: :D

Kaos, blev utringd till sommarstugan av min moster som jag bett titta till värmepumpen. Hon trodde en älg hade gått lös på altanen och krossat fönster och blodat ner.

IMAG0713.jpg
Skapa konto

IMAG0703.jpg
Skapa konto

Men så va det inte. Polisen hade varit och hämtat en förvirrad tjej i sängen hos grannen där hon lyckats å bryta sig in..... Där så det likadant ut fast på insidan. Ytterligare en granne hade samma som vi där hon inte kommit in.

Så idag blir det till att åka ut och försöka få bort blodet och bättra på fönsterlagningarna. Få upp glaskrosset är oxå viktigt.

Imorgon blir det att ta tag i hur man byter glas i två dörrar mitt i vintern.

Polis, försäkringsbolag etc är inblandade redan.

Fy vad träligt!!

Enda lyckan i sammanhanget måste vara att polisen hämtat den förvirrade tjejen vilket borde innebära att ingenting är stulet?

Nu vet jag inte hur gamla dina dörrar är men släng iväg en snabb offerförfrågan på att byta hela altandörren med karm och allt. Beroende på var närmsta montör finns kan det gå på ett ut gentemot att få nytt glas i dörrarna (och beroende på försäkringsbolag kan du då få hela eller stora delar av en ny tätare dörr betalad när de ändå måste skicka en glasmästare).

Idag (igår) har jag varit och fyllt på pellets. Det sa slurp när det blev -20 ute (vi köper lösa säckar och hade inte fyllt på sen innan jul)

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
20160117_104234.jpg
Skapa konto

Plockar lite hemma. Funderar på vilken färg huset skulle passa i.. tips?

Insåg också hur bra man bor med denna utsikten!

20160117_104149.jpg
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
S
Inget speciellt, bara njuter att man har ordentligt lyse i garaget, äntligen:)

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Clas Loden skrev:
Idag så har det satts lite panel

[bild]
Riktigt fint, byggt själv från scratch? Överväger att göra något liknande i friggeboden.

Ruuuben skrev:
[bild]
Plockar lite hemma. Funderar på vilken färg huset skulle passa i.. tips?
...
Rött med vita knutar och fönsterfoder, som snickarboa i bakgrunden.

Eller tycker du att det skulle bli för töntigt :rolleyes:

Mikael_L
Rätt OK färg som det är, tycker jag. Jag tvivlar på att jag själv skulle byta i alla fall.

Håller med, fin färg som det är!

Om du inte ska panela om skulle jag inte ändra alls. Snyggt som det är! Om jag skulle panela om skulle jag måla med falu rödfärg och vita knutar. Mest för att falurödfärg är trevligare att jobba med än oljefärg :)

Idag har jag tagit tag i trappen till vindsvåningen som är för brant, Ska ändra steghöjd så jag får in ett till steg och därmed lite bekvämare gång.

Skulle ju gjort det till sommaren när vindsvåningen är färdigrenoverad men blev uppflyttad på prioritetslistan efter att ett trappsteg knäcktes.

Sen laddade alla tre batterierna ur samtidigt så då blev det dags att göra kväller.

Grundmålat spiror till det nya trappräcket, slipat av toppen på badrumsdörren, skrapat trappsteg. Steg för steg tar jag mig sakta ned för trappen. Sambon har oljat golv och städat upp ordentligt i kaoset, tillsammans har vi klurat på en bra lösning för att fixa innertaket som saknades när vi rev ner spaljén vid trappen.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

KnockOnWood skrev:
Rött med vita knutar och fönsterfoder, som snickarboa i bakgrunden.

Eller tycker du att det skulle bli för töntigt :rolleyes:

Nejdå, gillar rött med vita knutar. Dock gillar jag inte vit grund då det är ganska opraktiskt, nlir gult i förhållande till snön och skitigt när man ex tvättar bil, trimmar gräs osv.

Färg på grund?

Jumos skrev:
tillsammans har vi klurat på en bra lösning för att fixa innertaket som saknades när vi rev ner spaljén vid trappen.
En till som vill bli av med spaljén! Härligt!

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
tommib
Mörkgrå eller svart (grafit) om du ska köra rött med vita knutar. Men jag håller med tidigare talare om att det är snyggt som det är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.