4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kittat mitt grundmålade fönster... Vad härligt det känns att använda riktigt linoljekitt, känslan i händerna när man knådar det och lukten när man för händerna mot ansiktet, helt fantastiskt, livskvalité kallar jag det.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hav tröst, nu lättar det!
Man kan nästan se solen
Man kan nästan se solen
Fast till D09's försvar må jag väl säga att idag verkar regnandet styras av mig. :eek:
Tre ggr har jag avbrutit jobbet på altanräcket.
Två ggr har jag kollat ut genom fönstret och sett att "Nu har det ju slutat regna, och verkar nästan lite stabilt".
För att då gå ut, släpa fram alla verktyg, ta av presenningen från kap/geren, fram med skruvsortiment osv osv, Och så bara hinna dra i en eller två skruv innan det börjar regna igen.
Känner mig som en riktig regnmakare idag.
Två ggr har jag kollat ut genom fönstret och sett att "Nu har det ju slutat regna, och verkar nästan lite stabilt".
För att då gå ut, släpa fram alla verktyg, ta av presenningen från kap/geren, fram med skruvsortiment osv osv, Och så bara hinna dra i en eller två skruv innan det börjar regna igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hackat bort en sten i skorsten och konstaterat en kanal som inte leder nån vart, däremot bakom stenen där inne finns en eldningskanal som leder ner till tvättstugan. Nu inväntar jag rätt gubbe som kan berätta om jag får göra så som jag vill.
Ska strax lösa av dig så du får vila liteMikael_L skrev:Fast till D09's försvar må jag väl säga att idag verkar regnandet styras av mig. :eek:
Dagens spontaninköp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trotsade regnet idag och la ut slingan till nyförvärvet Automower 310. Den regnjackan är inte vad den utger sig för
Men Lilla Guppen startade snällt och följde ledtrådarna, inga stopp ännu. Dock har han en förkärlek för närodlat. Jag måste försöka lura ut honom på längre utflykter. (Ja, det är en han �
Men Lilla Guppen startade snällt och följde ledtrådarna, inga stopp ännu. Dock har han en förkärlek för närodlat. Jag måste försöka lura ut honom på längre utflykter. (Ja, det är en han �