Y
Efter renskrivit avtalpapper, städat lite i huset, gått ut och burit nedsågade träd i trädgården... Så vågade jag tillslut ringa bonden och säga att jag ville ändra i arrendekontraktet... Han svarade lite lurigt, vänligt men eftertänksamt.. Vi skulle mötas en annan dag..
Blandade känslor, tänk om jag rör till något och allt blir helkasst framöver..


I övrigt har jag köpt motorsågskedja, och pratat med banken om lån till kommunalt VA och fiber.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
kulle
Yrrol skrev:
Efter renskrivit avtalpapper, städat lite i huset, gått ut och burit nedsågade träd i trädgården... Så vågade jag tillslut ringa bonden och säga att jag ville ändra i arrendekontraktet... Han svarade lite lurigt, vänligt men eftertänksamt.. Vi skulle mötas en annan dag..
Blandade känslor, tänk om jag rör till något och allt blir helkasst framöver..
.
"Friskt vågat- hälften vunnet" .(y)
 
Eller som vi elektronikingenjörer säger: friskt kopplat, hälften brunnet :)
 
Eller vi dataingenjörer friskt kodat hälften crashat
 
AndersMalmgren skrev:
Eller vi dataingenjörer friskt kodat hälften crashat
Eller som högspänningskillarna säger: friskt kopplat, hälften försvunnet
 
AndersMalmgren skrev:
Eller vi dataingenjörer friskt kodat hälften crashat
Aldrig hört faktiskt (jobbat som/med programmering i 9 år)
 
Fixat klart skifferentregolvet och fräste till en övergångslist parkett skiffer.
 
Ramnemark skrev:
Det hade varit fint. Men som sagt det går inte längre :). Kyrkan tycker jag är fint även om jag inte är religös. Själva vigseln är ju väldigt kort så vi har lagt pengarna på Wapnö Magasin där de blir mat och fest :).
Aha nu vet vi!
Wapnö.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och kolla här alla Halmstadsbor:
fri taxi tur/retur Halmsta Central - Wapnö under hela mässan.Första avgång fredag 16:30, lördag 11:30, därefter 1 gång per halvtimma.
:)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Det blir privat öl och whisky provning fast i maj då :cool:
 
Ramnemark skrev:
Det blir privat öl och whisky provning fast i maj då :cool:
Skönt att höra!
För den 11 april skall jag på bröllop i Göteborg.
Jag dricker ett glas champagne för dig och din utvalda i maj! Varje lördag för säkerhets skull :)
 
S
Jag tar lätt på mig allt eftersom jag plannerar allt utom mat, barnaktiviteter, sociala aktiviteter och sånt.
Jag försöker dumpa över vissa saker som sambon faktiskt kan göra. Sist fick hon uppdrag att finna en betongfirma, ta reda på vilka sorters betong vi behövde och ta fram en kostnad. Det gick bra och det var skönt att släppa lite på kontrollbehovet.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Idag har jag klippt granar ikring huset, även nåt lövträd fick smaka på grensaxen!
Sen när jag gick in luktade det rent ut sagt apa in mot badrummet. Tänkte att det var golvbrunnen i pannrummet intill som torkat. Den används inte så man får fylla på vatten ibland.
Visade sig att det inte var den, kom snarare ifrån handfatet.
Började riva vattenlåset och rensa alla rören, men heller inte det hjälpte.

Tillslut var det bubbelbadets golvbrunn som luktade, när man plockat ner panelen och allt. Hatar golvbrunnar, det jäklas alltid att få dit vattenlåset.
Min ät av typen med kopp som trycks fast som är vattenlås, sen en tratt med o-ring som jag förmodar ska tryckas dit bara.
Den satt så inte fast..
 
D09
Städat på tomten :)
 
Målat innertak och väggar i källaren. Ett matförråd som fick sig en uppfräschning:)
 
Håller på att montera ihop diverse inredning/förvaring till mitt datarum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.