mexitegel skrev:
Tog mig i kragen och stängde av vattnet till toaletten på lill-toan eftersom den står och rinner. Och givetvis, ur askan i elden, då börjar avstängningskranen läcka så det rinner ut vatten på golvet istället... :banghead:
Det är inte kul, kan inte like:a/gilla den uppdateringen.. men kan heller inte låta bli att dra på smilbanden/fnissa.. (när det händer andra än mig..).. för det är så jäkla typiskt!

Jag trodde sånt hände bara mig..:surprised:
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
ha ha hela paketet ;)
"drillövning" vilken natt som helst nu då? :D
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Haft hit Electrolux för att laga kylskåpet. De gav en offert på 6800kr. Så jag slängde ut honom. Det får du ju nästan ett nytt för. :mad:
*gulp*.. vad skulle de göra för de pengarna? har två e-skåp som behöver översyn.. men har dragit ut på de.. :confused:
 
De skulle byta kompressorn och hela kylflänsen(?). De lagades för 2500kr för 1,5 år sedan och förra ägaren lagade det 1,5 år innan de. Husqvarna håller inte den kvalitén jag trodde. Så nu köper jag ett nytt Husqvarna :x
 
Krilleman
Jag har plockat rent bredvid min infartsväg till huset där några mindre nogräknade byggarbetare dumpade av massor med bygg-sopor en natt kl 04,00 innan all snö kom. Och det som göms i snö...

Det var allt man kan tänka sig, men mest roligt är att det var många granitskivor i olika längder som dom dumpat av och alla hade inte gått sönder. 30cm breda och ca 1cm tjocka upp till 2m långa. 4st är sparade, resten ligger i tusen bitar. Sen fanns det ju självklart det vanliga, färgburkar, papp, spik, skruv, manualer från Jula på massa meec elverktyg, rörkopplingar, en hel bänkskiva i granit, slippapper, fogskum, div kemikalier, osv osv. Och jag tror knappast att det var "Kalle & Son bygg AB" som låtsades som min infart är en soptipp. Snarare vänner från något grannland som berikade någon kund med "snabba" arbeten. Och mitt i alla sopor hittade jag serviceprotokoll från en bilfirma (samma sorts bil som var här den natten) En sökning visade att den bilen är anmäld stulen... :thumbdown:

Av dom hela granitskivorna ska bli hyllor i hallen innanför garaget är i alla fall tanken. Visserligen en klen tröst för all städning och bortforsling. Men alltid något...

Då kommer då ju frågan om inte "alla" har hyllor i svart polerad granit i anslutning till garage? :wow:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Jag har byggt (nästan klart) ett "elskåpskydd" att an-
vändas vid trädfällning där risken är 0,1 % (snarare än
0 %) att grenar träffar elskåpet - att träs över elskåpen
alltså för skydda dem - se här

DSC00835.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är ca 10 meter 45x95 regel, 36 spikplåtsvinklar
(eller vad de heter), samt hitills kanske 750 skruv (i
spikplåtarna och försänkta) - skall försänka typ 50
skruv till oxå klä "hålen" med 18 mm byggplywood
med ytterligare kanske 200 skruv, vilket ökar styv-
heten och förhindrar "genomslag" (av grenar) ... .

Ja det är ju inget finsnickeri precis - men roligt bla
se hur bra mina Makita 18V maksiner fungera för
dylikt :) ... .

Tillägg: ja jag jobbar som kuvertslickare alltså - och
då är det väldigt givande se man kan göra ngt med
sina händer på fritiden :) ... .
 
Redigerat:
Idag har man skottat fram uteplatsen och suttit i solen med vårkänslor.

Kollade även på lite spotlights när jag var på clas ohlson så det blir nog att byta ut 3st i sovrummet mot LED.
Ännu en sak att tillägga på att göra listan.

Justja, köpte även lister på bygghandeln så nu blir det till att göra ett ryck i sovrummet. Dörrspeglar ska göras:)
 
Tar bort gamla tapeter från väggarna i datarummet , ca 80% av eländet är borta nu...får se om det hinns med att tapetsera och börja plocka ihop rummet nu i helgen.:)
 
@palbin: är ditt elskåp i papper? ;)
 
  • Gilla
palbin
  • Laddar…
mexitegel skrev:
@palbin: är ditt elskåp i papper? ;)
Det är ett lätt maskerat stridsvagnshinder ser du väl :)

Fast jag undrar om det inte vore bättre att ha det utomhus.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det är ett lätt maskerat stridsvagnshinder ser du väl :)
Ja, särskilt efter att man fällt en gran över det. Hugaligen, snart kommer ryssen - bäst att vara förberedd ! :)
 
  • Gilla
palbin
  • Laddar…
IMG_20150221_184143~2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har vi tapetserat klart, satt upp upp taklister och fönsterfoder. I morgon hoppas vi på golvlister och att linsåpeskura det gamla orginalgolvet för första gången!
 
Och ja, rummet är lite snett så inte helt lätt att kompromissa rätt med tapeten :)
 
VB stridsvagnshindret så skall jag även ha lätt på platsen
fästa tunga vikter i hörnet på det så det ej tippar för ngt som
kommer någorlunda rakt uppifrån - grejen är det gäller spara
tid jämfört ev (mkt) mera arbete få träd trilla fria från elskåp
(som inte är mina (eller ens står vid mig) utan är EON's) -
men grejen är väl "överkonstruerad" i ngn mening, ja - den
borde hålla några försiktigt placerade ton gissar jag ... .
 
Redigerat:
palbin skrev:
...
men grejen är väl "överkonstruerad" i ngn mening, ja...
Med tanke på din avatar undrar jag lite försynt var du hämtar inspiration.

Inget illa ment, och du behöver inte svara ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.