4 427 858 läst · 32 295 svar
4428k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Tog fram Mr Ariens och skottade infarten. 15 cm riktigt blöt snö så han fick jobba hårt, så jag slapp, men han fick en klapp för väl utfört arbete.
Tagit mått för den sista listen i sommarens projekt.
Tagit mått för den sista listen i sommarens projekt.
Ytterligare en gån glömt att köpa en ny vridbar sil till kökskranen.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Var 3 cm från översvämning i bottenvåningen/verkstaden i vårt suterränghus vid årets första regn med plusgrader.
Kommunens (Sundsvall) nonchalans att befria gatudräneringsbrunnen utanför huset resulterade i en enorm "swimming-pool" i gatukorsningen.
Vattnet hotade att rinna ned för min garagenedfart.
Brunnen är ett välkänt problemställe som förorsakar minst en översvämning per år i bottenvåningen.
Men tillsyn/ombyggnad? Glöm det, för det gör gatukontoret!
Pappskallen på "kundservice" hade mage att bums rekommendera vägverket, fast hon endast hade fått reda på vilken stadsdel det gällde. Efter ett vansinnesutbrott (av mig) så kopplades jag i nåder till en förman.
Som sedan (i nåder) fixade en privat grävtraktor som hyvlade bort 10 cm is som täckte brunnen.
Anm. Vid tidigare översvämningar så fick jag öppna ytterdörren på andra gaveln och låta vattnet rinna genom huset och ut på grannens gräsmatta.
Anm. Verkstaden innehåller bl.a. en veteran-Mercedes och fem veteranmotorcyklar samt massor med utrustning och verkstadsmaskiner för veteranfordon.
Kommunens (Sundsvall) nonchalans att befria gatudräneringsbrunnen utanför huset resulterade i en enorm "swimming-pool" i gatukorsningen.
Vattnet hotade att rinna ned för min garagenedfart.
Brunnen är ett välkänt problemställe som förorsakar minst en översvämning per år i bottenvåningen.
Men tillsyn/ombyggnad? Glöm det, för det gör gatukontoret!
Pappskallen på "kundservice" hade mage att bums rekommendera vägverket, fast hon endast hade fått reda på vilken stadsdel det gällde. Efter ett vansinnesutbrott (av mig) så kopplades jag i nåder till en förman.
Som sedan (i nåder) fixade en privat grävtraktor som hyvlade bort 10 cm is som täckte brunnen.
Anm. Vid tidigare översvämningar så fick jag öppna ytterdörren på andra gaveln och låta vattnet rinna genom huset och ut på grannens gräsmatta.
Anm. Verkstaden innehåller bl.a. en veteran-Mercedes och fem veteranmotorcyklar samt massor med utrustning och verkstadsmaskiner för veteranfordon.
Det låg nog 10-12 cm blöt snö.KnockOnWood skrev:
Nu när jag kom hem från träningen så hade det kommit lika mycket till ha ha
Och det snöar massor fortfarande
Hoppas det är kvar till helgen och inte fryser till.. Då kan man samla ihop snön och bygga en Borg eller pulkabacke
Påbörjar att kexa ihop 5st ekbänkskivor till köket, sedan ska det upp miljarrrder 10x10 natursten på väggarna från bänkskiva upp till taklist, på diagonalen, -mmm kakling e' roligt de'! ..galet roligt alltså!