4 368 296 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Lacka? Olja hoppas jag på
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
stefancrs skrev:
Ja, alla här gillar vist inte gyllengul/röd furu
Jag slipade och lackade ett liknande golv i vår gamla kåk från början på1800-talet.
Med dåtidens (1980) härdlack, man kunde inte vara inomhus på några timmar.
Det var bara att blanda bas och härdare, sprida ut med en spackel och låta det härda.
Och det blev förvånansvärt bra
Lagat matarskruv till pelletsbrännaren mitt i natten.... Motorns axel hade lossat från skruven och snurrat upp kabeln till skruven runt sin egen axel. Aja, har man inget bättre för sig mitt i natten.
Jobbigt, påminner om när jag vände för snävt med hövändaren bak på traktorn så den fick tag i taggtråden på staketet. Så snabbt hade jag aldrig plockat upp ett staket tidigare.
Det tog dock en eftermiddag att få fart på hövändaren igen....
Det tog dock en eftermiddag att få fart på hövändaren igen....
Familjen har byggt en glassbil efter en tur i grann backen på snow racer. Så här fin blev vår framsida när mamma pappa och 2,5 åringen fixat. Det medta gjorde sonen. Som ni ser går ogrässprutan använda till mycket mer än ogräsrensning !!! Vatten och karamelfärg gjorde sonens kväll!
Plötsligt sa sonen: -pappa pannlampa behövs !
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plötsligt sa sonen: -pappa pannlampa behövs !
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Lillkillen glömde väl inte ta på sitt andningsskydd
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nja, inte vet jag vad det har varit för smörja i din gamla ogrässpruta.
Eller vad det är i "karamellfärgen" heller.
Men visst, huvudsaken är ju att ungarna har kul
Eller vad det är i "karamellfärgen" heller.
Men visst, huvudsaken är ju att ungarna har kul
Jo det är huvudsaken men ogrässprutan har jag bara haft ättika och vatten i anser jag inte farligt. Karamellfärg används ju i mat så det känns inte heller så skadligt, men visst i dimm form kanske det är skadligt för lungorna. Men utomhus känns det inte så stort problem, tänker jag fel?KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fan var du surare än du brukar? 😜😜😜 nä vars jag tyckte inte du var sur. Du ställde en viktig fråga tycker jag. Är den någon som vet om det kan vara farligt?KnockOnWood skrev:
Samma ämne som används i blå karamellfärg används även till munskölj, glass, mejeriprodukter, godis, läsk samt tvål, schampo och liknande. Så lillgrabben lär under sitt liv få i sig betydligt större mängder.
Maken river ut illaluktande matta ur småkillarnas rum, ska bli eklaminat istället