D09 skrev:
Lillgrabben tror att allt går att styra via touch, till nya tvns fasa
Är det inte snarare till pappas fasa? ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Hur kunde du gissa det? :wow:

Ha ha se det mer som en bildbok ;)

• Gilla
bittle
  • Laddar…
Passade på att lägga lite golv i uterummet nu när temperaturen krupit över nollan. Andra åtaganden hindrade mig dock från att lägga klart golvet idag.

20141230_115625.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
J
Nytt räcke för trappan. Så nu är det lite mer barnsäkert då huset kommer krylla av ungar i kväll.
image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
JDKahn skrev:
Nytt räcke för trappan. Så nu är det lite mer barnsäkert då huset kommer krylla av ungar i kväll.
Den närmsta (bortersta i andra bilden) stolpen, är den blå på en sida, och vit resten?

Det är nog bara skuggan som gör att den ser ut så.

J
Mikael_L skrev:
Den närmsta (bortersta i andra bilden) stolpen, är den blå på en sida, och vit resten?
Som huggan skrev. Är det skugga. Har en fönstervägg bakom ryggen som ger det blå ljuset

J
Kan tillägga att stolparna är tillverkade av 12 mm rostiga armeringsjärn som är klarlackade.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Det är säkert en medveten knorr :)

Väggen på andra sidan trappan har ju samma blåa färg.

Dessutom är det nog förnuftigt med en mörkare nyans just på den stolpen.
Där kommer nog många små lortiga nävar att gripa tag när handens ägare
kommer uppför trappan och skall svänga runt in i köket.

• Gilla
JDKahn
  • Laddar…
Då frugan och jag inte är ense om var/hur vi skall ha vårat sovrum, så sa jag att hennes födelsedagspresent kan bli ett nytt sovrum...hon nappade direkt.
Så idag har jag inhandlat reglar, osb, gips, skruv, flexslang och dosor.

Har dessutom en gammal surdeg på kontoret där det saknas vägg om 1.9m som skall hinnas idag.

Jag har fortsatt spackla väggar och grundat. Så imorgon ska hela övervåningen vara redo för tapetsering!
Skissade också på en utbyggnad av huset, för kontorsdel och kreativt utrymme, självklart med utgång till altan hehe

Idag har jag monterat ihop 4st garderober (ståendes) och konstaterat att skiten är lite rombformat mot ytterväggarna sett.
Visserligen 5mm totalt på 3meter garderobsvägg men jävligt irriterande i mina ögon.
Ska försöka justera in allt i våg och montera dit skjutdörrar efter middagen.

Vi har stormsäkrat huset och nu viner det bra runt husknutarna här på Gotland. Första riktiga testen på nya växthuset också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.