4 424 439 läst · 32 293 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Nu citerar jag mig själv, vilket väl är ett tecken på att man är långt ner på utförsbackenKnockOnWood skrev:
Ta inte vid dig av mitt raljerande D09, det är inte illa ment.
Så här är mitt förhållande till maskiner:
Jag har en Stihl FS130, som jag köpte när djungeln på baksidan av det förra huset behövde röjas upp.
Men jag har aldrig lyckats starta den enligt boken.
Man skall sätta gasreglaget i startläge, trycka fram bränsle till förgasaren och dra ett par gånger i snöret.
Har aldrig funkat för mig.
Nej, när mjölksyran börjar protestera i startsnöre-armen håller jag in gasreglaget på max, sätter knät på maskinhelvetet och drar som en galning i snöret.
Och då startar den. Kanske.
Förmodligen har jag bara för svaga armar
He he min startar direktKnockOnWood skrev:Nu citerar jag mig själv, vilket väl är ett tecken på att man är långt ner på utförsbacken
Jag har en Stihl FS130, som jag köpte när djungeln på baksidan av det förra huset behövde röjas upp.
Man skall sätta gasreglaget i startläge, trycka fram bränsle till förgasaren och dra ett par gånger i snöret.
Nej, när mjölksyran börjar protestera i startsnöre-armen håller jag in gasreglaget på max, sätter knät på maskinhelvetet och drar som en galning i snöret.
Startläge
Pumpa fram bränsle
Shoke på
Håll in gas och dra tills det brummar till typ 3-5 ( man får pumpa lite med handfaten <----- jäkla iPhone ska vara handgasen
Stäng av shoke och håll in gashandtaget och dra i snöre
= vrrrrrrrrooooooooooom
Grymt nöjd med min fs130
Men den där East cut eller vad det heter
Försöker verkligen lära mig att tycka om den men njaaaa gillar det vanliga trådhuvet bättre
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 006 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 006 inlägg
Testa detta:KnockOnWood skrev:Nu citerar jag mig själv, vilket väl är ett tecken på att man är långt ner på utförsbacken
Startläge
Pumpa fram bränsle
Pumpa 7-8 gånger på blåsan (detta för att transportera bort luft)
Choke på
Dra i snöret 3-4 gånger långsamt
Dra ut snöret så att det hugger tag och dra sedan hårt. Upprepa tills motorn tänder.
Detta funkar på en annan tvåtaktare jag har (HPI Baja RC-bil). 32cc och ingen choke. Startar på 3-4 rycket.
Sen är det väldigt lätt för stiften att slå igen så byt till ett nytt och rengör + olja luftfiltret
Byggt en skalmodell på den blivande u-trappan. Fick ett tips från en god vän på ett enkelt sätt att få till en bra trappa.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg