ullberg skrev:
Vänt upp och ner på det (huset alltså) i jakt på en bilnyckel. Sista dagen på semestern, kom hem från landet runt 14.30, kl 17 skulle jag åka och handla varvid nyckeln är som bortblåst... hann i alla fall måla några fönster innan jag insett att nyckeln var försvunnen så lite blev det gjort iaf.
Den ligger ju alltid i jackan/byxorna som man glömt att man bytt ifrån.
 
Nyfniken skrev:
Den ligger ju alltid i jackan/byxorna som man glömt att man bytt ifrån.
Eller sitter kvar i tändningslåset...
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
ullberg
@nyfniken & @b8q, tack men ni missbedömer nog min förmåga att verkligen tappa bort saker... Det är mycket mer troligt att jag hittar dem i kylen eller under den katamaran där vi för tillfället förvarar trädgårdsredskap (två platser där jag var ganska kort efter att vi kommit hem).

Båda dessa, och även de två ni nämner har jag tyvärr redan kollat mer än två gånger var utan resultat...
 
Mor min kom och tog hand om dottern så både jag och frugan fick en heldag med att renovera på huset. Det var ett tag sedan vi fick en heldag helt fria med att pyssla. Sjukt mycket man får gjort alltså, jisses ….
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fortsatt sätta fasad på verkstaden.
 
Klippt häckarna runt tomten. Klippt gräset. Sågat upp spillvirke till ved. Målat en del på huset. Lastat på lite skräp på släpet. Städat lite på vinden. Röjt på tomten. En ganska bra dag får jag nog säga 😃
 
Regnet öser ner, ger möjlighet sitta inne o rita utformning av fönsteroder innan ett sågpass i verkstaden.
 
Påbörjat ommålning av fasaden igår, och insett att jag behöver en skylift.

10570341_713988808636493_7455811138687130055_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Regnade ju som ... inatt, så jag har åkt runt och kollat, hittade en för 850 kr/dygn. Nu väntar jag bara på att väderleksrapporten ska utlova mer än 24 timmar torrt väder.
Tanken är att sopa så mycket jag når innan den hämtas, sedan sopa toppen, måla den och sedan så mycket jag hinner av övervåningen innan dygnet gått.

Maken sköter bytet av plasten på altantaket samt markservicen och barnen målar nedervåningen :)
 
  • Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Reglar upp de två sista väggarna, monterat karmen till fönstret och lagt dit sista takstolen. Satt panel på framsidan, bara locken kvar. Just det ja en trädkoja med balkong skall det bli:)
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
lilla frugan skrev:
ok :)

här är två bilder av golvet, marmoleum klick färg barbados

[bild]


[bild]

en liten före bild

[bild]

trappan nu


[bild]

trappan före


[bild]

hallen nere nu, var samma gula tapet och vinröda panel som i trappan


[bild]
Blev väldigt förtjust i tapeten ni valt, får man fråga vad den heter?
Blev jättefint!
Med vänlig hälsning, Sandra
 
Y
Var uppe på stugtaket och städa bort allt bös som låg under teglet.

Aldrig regnat så ofta/mycket som nu när jag tog bort takpannorna... . . . .
 
Fixade en glappande kontakt på en fuktighetsgivare till vindsvakten.
 
Anna_H skrev:
Påbörjat ommålning av fasaden igår, och insett att jag behöver en skylift.

[bild]
Och ett par bättre skor :wow: Tofflor på stege är :thumbdown:
 
  • Gilla
rodak och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jodå. Fall från stege/ställning är kanske den vanligaste hemfixar-skadan.

Så att vara noga och ordentlig vid arbete från stege är ju ett smart drag om man inte i onödan vill riskera att få långa tråkiga avbrott i sin fixariver.
 
Anna_H skrev:
Påbörjat ommålning av fasaden igår, och insett att jag behöver en skylift.

[bild]

Regnade ju som ... inatt, så jag har åkt runt och kollat, hittade en för 850 kr/dygn. Nu väntar jag bara på att väderleksrapporten ska utlova mer än 24 timmar torrt väder.
Tanken är att sopa så mycket jag når innan den hämtas, sedan sopa toppen, måla den och sedan så mycket jag hinner av övervåningen innan dygnet gått.

Maken sköter bytet av plasten på altantaket samt markservicen och barnen målar nedervåningen :)
Skylift är det kloka valet!
Dock är ju din stege på tok för liten. Är ju inga problem att nå nockspetsen på det huset med en rejäl stege.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.