4 366 981 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Igår täckmålade jag takskägget samt sockeln på huset, hann/orkade med 2 strykningar på framsidan och en på gaveln så det blir till att måla mer ikväll. Sen blir det nog en sväng med gräsklipparn!
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Det hann bli riktigt varmt här idag, så jag har suttit i uterummet med AC:n på fullt blås och tittat på grannen som svettades med att riva sin altan för att gå igenom samma resa som nyligen blev färdig här. Underbart skönt faktiskt!
Isolerat mot yttertaket på övervåningen.
Det gjorde jag även i lördags, torsdags och onsdags osv. Börjar vara rätt less nu.
Varmt är det där uppe också, så fort solen tittar fram. Kliar något förb* gör det också.
Men nu är snedtaken klara, bara den raka delen mitt i utrymmet kvar, och där är det inte så mycket tillskärning heller.
Skulle jag någon mer gång bygga hus så blir det att låta blåsa in isolering, PUNKT !!!.
Det gjorde jag även i lördags, torsdags och onsdags osv. Börjar vara rätt less nu.
Varmt är det där uppe också, så fort solen tittar fram. Kliar något förb* gör det också.
Men nu är snedtaken klara, bara den raka delen mitt i utrymmet kvar, och där är det inte så mycket tillskärning heller.
Skulle jag någon mer gång bygga hus så blir det att låta blåsa in isolering, PUNKT !!!.
Halvmask och en långarmad polotröja (i t-shirt-tyg så man inte svettas ihjäl) är det som gällerMikael_L skrev:
och handskar såklart, med bra mudd som sluter tätt mot tröjan.
Hämtat 4 kubik kutterspån och sen kört ett lass med plast från isoleringsbalar till återvinningen.
Jag sen har jag jobbat lite till med övervåningen också. Nästa steg blir att lägga kutterspån i mellanbjälklaget så golvspånskivorna kan få bli skruvlimmade mot bjälkarna.
Jag sen har jag jobbat lite till med övervåningen också. Nästa steg blir att lägga kutterspån i mellanbjälklaget så golvspånskivorna kan få bli skruvlimmade mot bjälkarna.