Igår täckmålade jag takskägget samt sockeln på huset, hann/orkade med 2 strykningar på framsidan och en på gaveln så det blir till att måla mer ikväll. Sen blir det nog en sväng med gräsklipparn!

Slyröjning! Tidigare ägaren lät en tredjedel av radhustomten växa vind för våg och ser ut som en blandning av skog och kompost.

Idag har man gått med elektrikern och bytt ut (elektrikern bytte) de ojordade kablarna i näst sista rummet i huset. Imorgon är allt jordat o säkrat med jordfelsbrytare

Sent from my Garmin-Asus A10

Korvgubbe
Det hann bli riktigt varmt här idag, så jag har suttit i uterummet med AC:n på fullt blås och tittat på grannen som svettades med att riva sin altan för att gå igenom samma resa som nyligen blev färdig här. Underbart skönt faktiskt!

Mikael_L
Isolerat mot yttertaket på övervåningen.

Det gjorde jag även i lördags, torsdags och onsdags osv. Börjar vara rätt less nu. :(
Varmt är det där uppe också, så fort solen tittar fram. Kliar något förb* gör det också.

Men nu är snedtaken klara, bara den raka delen mitt i utrymmet kvar, och där är det inte så mycket tillskärning heller. :)

Skulle jag någon mer gång bygga hus så blir det att låta blåsa in isolering, PUNKT !!!.

Mikael_L skrev:
Det gjorde jag även i lördags, torsdags och onsdags osv. Börjar vara rätt less nu. :(
Varmt är det där uppe också, så fort solen tittar fram. Kliar något förb* gör det också.
Halvmask och en långarmad polotröja (i t-shirt-tyg så man inte svettas ihjäl) är det som gäller :)
och handskar såklart, med bra mudd som sluter tätt mot tröjan.

Tapetserat:
282852_400410726660971_516245841_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1339619049.163138.jpg
Skapa konto

Borrat plinthål till kommande altanen...

Lagt klart golvvärmen

Satt fast diskho, bänkskiva samt kaklat klart i den kommande tvättstugan.

Sent from my GT-I9210 using Byggahus

Varit på tippen 3 :x gånger. Fattar inte vad allt kommer ifrån.

Mikael_L
Hämtat 4 kubik kutterspån och sen kört ett lass med plast från isoleringsbalar till återvinningen.
Jag sen har jag jobbat lite till med övervåningen också. Nästa steg blir att lägga kutterspån i mellanbjälklaget så golvspånskivorna kan få bli skruvlimmade mot bjälkarna.

Jag har inte gjort så mycket, men maken har satt upp persienn, så nu kan dottern sova i sitt "nya" rum igen!

tagit fram utemöblerna! :p + att hantverkarna har varit här och satt fast de ledstångsfästen som saknades när de satte tillbaka de nymålade ledstängerna igår. :)

Ute och seglar igen, lite uppåt väggarna men fastsättningen blev jag nöjd med. Borrade 5mm i bottenplattan, sidled och använde skruv med gängstång (har säkert ett bra namn) så jag slapp konsoler :) ImageUploadedByTapatalk1339956267.738421.jpg
Skapa konto

• Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.