Målade badrumsfönster igår. :thumbdown:

Sedan bestämde DesignAvdelningen att det är fel färg.

Målar badrumsfönster idag. :thumbdown:
 
  • Gilla
Enk Projektet och 2 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Målade badrumsfönster igår. :thumbdown:

Sedan bestämde DesignAvdelningen att det är fel färg.

Målar badrumsfönster idag. :thumbdown:
Undrar vad du gör imorgon... :p
 
SC Aero skrev:
Ser ut att vara gott om plats ;)
Man ska inte slösa med utrymmena ;-)
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Undrar vad du gör imorgon... :p
Ger designavdelningen semester...... ;) ;)
 
Oljat altanen, hann halvvägs.. Sen kom det såklart en skur..
Hann göra rent penslar och äta, sen var det torrt igen.
Såg inte ut som den oljade delen tog stryk av regnet. :D
 
Sågat panel till en sida av garaget. Impregnerat ändträet. Borstat rent där knutbrädorna har suttit samt oljat även där. Grundmålat de två sidorna av garaget som inte ska bytas panel på. Satt upp ett partytält för att få lite skugga att måla i. Skruvat ihop en torkställning för brädorna. Börjat måla den uppkapade panelen.
 
P
Skruvat upp trappräcket som orsakade min baklängesvolt för en tid sedan. Nu sitter det fast i alla fall, men det är nog dags att byta ut det helt inom de närmsta 10-15 åren.

Spacklat och målat väggarna där jag ska ha garderoben i hallen. Slarvade lite med spacklingen och det syntes direkt med lite färg ovanpå. Att man aldrig lär sig...

Hittade en utdragsbar förlängningssladd som låg och skräpade på arbetsbänken i verkstan. Skruvade upp den på väggen innanför verkstadsdörren och satte en minneslapp att inte använda den för att köra kompostkvarnen med eftersom termosäkringen är för snålt tilltagen.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
magda136 skrev:
Inväntar rätta känslan för att tapetsera fem våder. Känslan verkar inte vara i närheten riktigt.... Har väntat länge nu :)
Jösses! Från ingenstans dök den upp. Känslan alltså. Eller ja, det var hustrun som sa till att "nu kör vi". Så då kändes det som att det vad dags. Två våder uppe. Första är ju alltid pilligast att få till. Fyra-fem kvar till en annan kväll. Får se när känslan dyker upp igen :)
 
Jag har också fått hem min nya kaffekvarn. Och bestämt mig för vilken espressomaskin som ska få pryda köket inom kort. Sweet!
 
Målat foder o knutbrädor, försökt ta bort ett getingbo, samt kapat bort 4 m häck längd fasaden
 
magda136 skrev:
Jösses! Från ingenstans dök den upp. Känslan alltså...Får se när känslan dyker upp igen :)
Ja, när man någon gång verkligen får arbetslust, då gäller det att utnyttja den till max :)
 
Om frågan är seriös så är svaret att ett HRS använder minst varmvatten varpå det går åt minst energi. Systemet behöver inte en grov dimension på rören då endast en slang går till varje användare(diskmaskin, tvättställ etc.) samt att varmvattnet kommer så gott som ögonblickligen. Nackdelen är att det går åt väsentligt mer slang. ...meeen den har jag dock tillgång till så gott som gratis =)
 
Gjutit golv i svetsrummet, svetsat ihop fördelningskonsol till golvvärmeslang till båda fördelarna.
 
Monterat upp lite avloppsrör på väggen till extratvättmaskinen i tvättstugan.
 
Johan- skrev:
Om frågan är seriös så är svaret att ett HRS använder minst varmvatten varpå det går åt minst energi. Systemet behöver inte en grov dimension på rören då endast en slang går till varje användare(diskmaskin, tvättställ etc.) samt att varmvattnet kommer så gott som ögonblickligen. Nackdelen är att det går åt väsentligt mer slang. ...meeen den har jag dock tillgång till så gott som gratis =)
Om du ursäktar, så tycker jag att resonemanget är rent nys!

Säg att du har ett duschrum med WC och handfat 10 meter från din VVB.
Först borstar du tänderna vid handfatet, och använder lite varmvatten.
Sedan kliver du in i duschen och tvättar dig ren på utsidan.

På vad sätt skulle det spara vatten om det är separata rör till handfat och dusch?
Systemet behöver ju inte vara dimensionerat för att du samtidigt skall använda handfat och dusch, eller hur?

Hur kan det komma sig att "varmvattnet kommer så gott som ögonblickligen" om du har ett rör till varje funktion?
När jag har borstat tänderna vid handfatet är varmvattnet redan framme,
och kommer det ögonblickligen till duschen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.