4 368 378 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fundilerar på om vi ska ta och försöka måla om huset. Har "alltid" velat ha ett grönt och brunt hus, så fint! Har ett falurött idag, med mycket risig panel som borde bytas. Är det helgerån att göra om ett gammalt misshandlat torp som knappt liknar sitt forna jag till ett brunt hus med gröna knutar? Dom har ju lyft taket och ändrat proportionerna (så det ser faktiskt lite konstigt ut) och inga gamla detaljer finns kvar. Den nya delen av huset är ett helt klassiskt en och en halvplans (vet inte hur man gör halvtecken på Mac??), så det borde vara lugnt att ändra Förutsatt att kommunen tycker det låter lika mysigt som vi tycker, förstås.
Tänkte just skryta med dagens hårda trädgårdsarbete; tjugo meter häckklipp, fyrtio meter dito rensning, diverse rabatter rensade och en tall avgrenad i väntan på nedtagning - inser att jag fortfarande inte gjort nåt med HUSET!
Fortfarande semester dock, något kanske det blir innan ekorrhjulet drar igång igen :/
Fortfarande semester dock, något kanske det blir innan ekorrhjulet drar igång igen :/
Rest första väggen på utbyggnaden i dag 😀 och spanat in tonet med vindruvor
Administrator
· Skåne
· 7 851 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nu har jag äntligen sågat till bräderna till stallporten.
Virket och beslagen (det skall bli en klassisk skjutdörr) har legat och mognat ett par år nu
Om en dag eller tre skall porten upp, så vi kan slänga presenningen som knappt håller rovdjuren ute längre.
Virket och beslagen (det skall bli en klassisk skjutdörr) har legat och mognat ett par år nu
Om en dag eller tre skall porten upp, så vi kan slänga presenningen som knappt håller rovdjuren ute längre.
Panelen färdigmålat och börjat markarbetet för cykelskjul
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Hittat ännu mer smuts, nu i en vägg som så hör i retrospekt nog borde ha fått stå kvar.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg