ullberg skrev:
Beror på hur det är kopplat men allt som är skyddat av JFB bryts, så när du testar kan du passa på att kolla hur mycket som är skyddat av JFB.
Hela kåken ska vara kopplad förbi JFBn... Så då får jag stänga ner NASen kontrollerat innan jag testar helt enkelt :)

Fundilerar på om vi ska ta och försöka måla om huset. Har "alltid" velat ha ett grönt och brunt hus, så fint! Har ett falurött idag, med mycket risig panel som borde bytas. Är det helgerån att göra om ett gammalt misshandlat torp som knappt liknar sitt forna jag till ett brunt hus med gröna knutar? Dom har ju lyft taket och ändrat proportionerna (så det ser faktiskt lite konstigt ut) och inga gamla detaljer finns kvar. Den nya delen av huset är ett helt klassiskt en och en halvplans (vet inte hur man gör halvtecken på Mac??), så det borde vara lugnt att ändra ;) Förutsatt att kommunen tycker det låter lika mysigt som vi tycker, förstås.

bittle..klart att du ska måla huset i dom färgerna du vill ha , bara kommunen tycker likadant. :)

Tänkte just skryta med dagens hårda trädgårdsarbete; tjugo meter häckklipp, fyrtio meter dito rensning, diverse rabatter rensade och en tall avgrenad i väntan på nedtagning - inser att jag fortfarande inte gjort nåt med HUSET!
Fortfarande semester dock, något kanske det blir innan ekorrhjulet drar igång igen :/

Hemmakatten
Sopat bort lite spindelväv vid fönsternischerna utomhus.

Rest första väggen på utbyggnaden i dag 😀 och spanat in tonet med vindruvor :surprised:

• 1405196531756.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1405196592489.jpg
    Skapa konto
  • 1405196602154.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Rensat skafferiet där motten hade byggt en koloni samt inhandlat en elektrisk flugsmälla för att utrota de sista otäckingarna som flög runt i huset.

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
D09
  • Laddar…
Målat en gavel o halva långsidan med min baklyft handlade färg 😄

• Gilla
D09
  • Laddar…
Satte ju faktiskt upp en slanghållare idag, den gamla hade gett upp tidigare i våras! *ler lyckligt*

• Gilla
D09
  • Laddar…
Nu har jag äntligen sågat till bräderna till stallporten.
Virket och beslagen (det skall bli en klassisk skjutdörr) har legat och mognat ett par år nu :surprised:

Om en dag eller tre skall porten upp, så vi kan slänga presenningen som knappt håller rovdjuren ute längre.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Börjat lägga marksten :D

• Gilla
D09
  • Laddar…
Panelen färdigmålat och börjat markarbetet för cykelskjul

Hittat ännu mer smuts, nu i en vägg som så hör i retrospekt nog borde ha fått stå kvar.

Utekök

• 1405206301423.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
JKrister skrev:
Utekök
Snyggt!
Men är det så kul att diska att ni hellre gör det ute än slänger in porslinet i diskmaskinen i köket?

Alla har väl visserligen inte diskmaskin,
och att ni gärna vill vara ute där vid sjön förstår jag fuller väl!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.