4 406 557 läst · 32 227 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Om man skulle skaffa sig världens troligen första fast anslutna brödrost? En rejäl arbetsbrytare på väggen bredvid köksbordet?!
Annars har jag inte gjort något alls med huset idag, äter frunch.
Annars har jag inte gjort något alls med huset idag, äter frunch.
Dra ut sladden är ju bara för fegisar.mycke_nu skrev:
Nä inte ens fast anslutning kan jag skylla på.
Och förutom att stå ut med glirlingar från forumet fick jag även jobba en timme med att få igång min NAS som inte alls gillade just detta strömavbrott. Jag hann bli riktigt orolig ett tag. (edit: detta var ju faktiskt on-topic, insåg jag )
Så nu vet jag, nästa gång jag har något i brödrosten ska jag gå och stänga av NAS'en kontrollerat innan jag tar fram gaffeln.
Vad jag ska göra förebyggande med forummedlemmarna har jag dock inte listat ut än.
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Min lösning på det problemet är en UPS, den löser inte bara mitt ev pill med gafflar utan även när någon klickar fel i nätbolagets SCADA-system. Forummedlemmar biter den dock inte på, tvärt om då den låter mig fortsätta surfa vid strömavbrott...Mikael_L skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Köpt mera färg så att det ska räcka till hela huset och garaget. Tanken var nämligen att bara måla garaget i år eftersom vi har fått en fuktskada där som medförde lite panelbyte men nu blir det alltså hela huset 😃 Känns lite konstigt att det är nästan lika mycket att måla på garaget som på huset.
Redigerat:
Jag har två gånger varit med om att hårddiskar gått sönder vid strömavbrott så att de totalt fryst NAS:en så den inte går att få igång.Mikael_L skrev:
Felsökning: Stäng av NAS:en. Sätt in en hårddisk i taget i en stationär dator. När den vägrar starta så har du hittat den felande disken. Håll reda på vilken plats respektive disk satt i NAS:en! Slå på NAS:en utan den trasiga disken efter att du varit på butiken och köpt en ersättare. Sätt in ersättare när du fått bekräftelse på att NAS:en har upptäckt att en disk är borta.
TA ALLTID BACKUP!