4 369 308 läst · 32 118 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hur ser en så'n där pump ut egentligen?
Sitter den i sin egen brunn?
Den måste väl servas ibland?
Jag har, Gud ske lov, så långt till grundvattnet så jag behöver ingen upphöjd markbädd,
till skillnad mot några av mina grannar.
Varav en aldrig fick installerat någon pump, utan skitvattnet flödade ut ur trekammarbrunnen.
Tills det blev stopp och det blev springflod i badrum och tvättstuga
Sitter den i sin egen brunn?
Den måste väl servas ibland?
Jag har, Gud ske lov, så långt till grundvattnet så jag behöver ingen upphöjd markbädd,
till skillnad mot några av mina grannar.
Varav en aldrig fick installerat någon pump, utan skitvattnet flödade ut ur trekammarbrunnen.
Tills det blev stopp och det blev springflod i badrum och tvättstuga
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Bra bild!
Höll du bara fram handen med kamera/mobil?
Hade varit kul att se din spegelbild i vattnet annars
Höll du bara fram handen med kamera/mobil?
Hade varit kul att se din spegelbild i vattnet annars
Det kanske inte spelar någon roll i detta fall, men det är ofta en bra ide att bygga ett omvänt vattenlås på utgående slang, så att vattnet i avloppsslangen inte rinner tillbaka i brunnen. => u-böj upp till brunnslocket och sedan ner till nivån för utgående slang.mycke_nu skrev:
Det är i princip gjort så, slangen går ner till bottennivån på utsidan av brunnen. Sedan misstänker jag att det inte hjälper så mycket i praktiken då infiltrationen ligger ett par meter högre.MathiasS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Monterat upp dryga 20 kvm hyllplan i garaget, nu ska det väl fasiken ändå räcka ett tag. Å då är det 6m långa virkesförrådet från golv till tak inte inräknat.
Åsså har jag monterat några krokar också. Fler krokar blir det.
Och rätat ut en stätdämparaxel på en av bojsens rc-bilar. Tänkte inte på att den var oljefylld, men det fanns ju kompressorolja till hands, så det löste sig finfint
Åsså har jag monterat några krokar också. Fler krokar blir det.
Och rätat ut en stätdämparaxel på en av bojsens rc-bilar. Tänkte inte på att den var oljefylld, men det fanns ju kompressorolja till hands, så det löste sig finfint
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg