4 363 568 läst · 32 088 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Förberett för trädgård 2.0: en styck grävmaskin står nu på tomten, jord kommer på måndag. Bär- och sättgrus på tisdag. 50 kubik massor ska förflyttas. Därefter ska 6,2 ton marksten, 8 ton kullersten och en 50 kvm altan på plats.
Jag tror helgen är räddad
Jag tror helgen är räddad
Beställt kreatursgrindar (3600 Riksdaler för 4 st på 3 meter) för att hålla pinkade betesdjur borta från vår dricksvattenbrunn i sommar.
Det krävs rejäla don när kvigorna spanar in det frodiga gräset runt brunnen. Taggtråd märker dom inte ens, och elstängsel blir för meckigt när det inte finns el.
Det krävs rejäla don när kvigorna spanar in det frodiga gräset runt brunnen. Taggtråd märker dom inte ens, och elstängsel blir för meckigt när det inte finns el.
Redigerat:
Funkar inte ett batteri ett tag? Sen har de väl lärt sig? Kombinera med grinden?mycke_nu skrev:Beställt kreatursgrindar (3600 Riksdaler för 4 st på 3 meter) för att hålla pinkade betesdjur borta från vår dricksvattenbrunn i sommar.
[bild]
Jo, det är möjlighet, men det är del långt att släpa batterier eftersom jag helst inte vill köra där. Dessutom så får man göra om hela manövern varje år. Sedan tillkommer årligt underhåll och investeringen blir inte så mycket lägre.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Rensat garaget. Sitter nu utanför åvc, ca 30 bilar framför mig i kön, lika många bakom.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Svinstort släp är bra!MathiasS skrev:
Jag har en lång renault trafic, iofs med hyllor för verktyg på ena sidan men går in en hel del, samt ett proppfullt gallersläp men får ändå åka minst 1 gång till.
Och jag har gjort ungefär samma sak tre dagar på raken.Cash skrev:
Grävt ut för hand och lämnat/hämtat allt material på släpkärran.
Jag har sovit som en stock och har ont överallt, men nu är det bara kantstenarna kvar.
Dessvärre inte på mitt hus utan faderns.