Idag har man varit aktiv..
Bytt fjädrar på bilen och tvättat den, städat ur garaget, plockat fram trädgårdsmöblerna,
lekt med barnen och skurit mig i tummen :confused:

Mikael_L
Spacklat ca 1/2 kvm (runt ett gipshörnjärn), så jag känner mig ju nästan lite nyttig av att ha arbetat på huset i minst 10 minuter idag. :cool:

Städat grillen (vanligt underhåll då den används året runt), tvättat bilen invändigt och utvändigt, plockat fram utemöblerna. Sågat upp lite mera ved. Njutit av en god grillmiddag 😃

Y
grejat med rörkopplingar i badrummet, samt första svepet rengöring efter allt slipdamm.

skruvat med radiobilen.. kört första turen - tills den gicksönder..

Påbörjat utomhussäsongen. :)

Ska försöka få upp en riktig elcentral i uthusbygget den här veckan. Byggcentralen räcker inte riktigt till.

Så snart det finns vettig el så blir det bredband där ute. Det går ju inte att bygga utan Spotify.

Dragit nätverks och antenn-kabel. Reglat upp den återstående delen av taket i badrummet.

phl skrev:
Fick hängt tillbaka toadörren i källaren samt limmat shimsen till tröskeln. Sen blev det en orgie i Rinkaby Rörs sortimang. Är jäkligt kul att sitta och mentalt bygga upp alla sina kopplingar. Blev en lång och dyr lista. Skulle ju bara ha några meter utanpåliggande rör och slutsumma på runt 3kkr :( Nåja, får suga på listan tills i morgon innan beställning.

Resten av kvällen blev det lek:

[bild]
Vad för fräs är det ??
Förtjänar en egen frästråd tycker jag !!

SC Aero skrev:
Vad för fräs är det ??
Förtjänar en egen frästråd tycker jag !!
Att ha egen CNC-fräs är grymt. Vi är några på jobbet som gått ihop och köpt en liten. Har bland annat tillverkat denna stock

bild

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Skrivit en materiallista till vårens bygge av redskapsskjul.

AndersMalmgren skrev:
Att ha egen CNC-fräs är grymt. Vi är några på jobbet som gått ihop och köpt en liten. Har bland annat tillverkat denna stock
Snyggt! Lite ovanligt med Picatinnyskenor på sidorna på en prickskyttegevär. Vad är det tänkt att sitta där?

ullberg
mycke_nu skrev:
Snyggt! Lite ovanligt med Picatinnyskenor på sidorna på en prickskyttegevär. Vad är det tänkt att sitta där?
Jag tror det är för när man vill gå gangsta-style och skjuta med vapnet vridet 90 grader (montera stativ alltså)...

Det blir lite knepigt med ballistiken då.. :D

Harrisbipoden sitter på den, sedan kan man montera laser på den eller nått :)

IMG_4765web_zps1e46080d.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderat över vad vi ska göra med vårt stackars torp. Ingen har älskat det på minst 30 år och nu funderar vi på hur vi ska göra. Har grävt ut lite på utsidan och befriat nederdelen av fasaden + grunden från marknivån som byggts upp och avhyst ett antal generationsboenden för spindlar och diverse.

Vi har ett liggtimmerhus som blivit tillbyggt på bredden, och modifierat under åren. Förra ägarna rev väggar och lämnade det sen. Borde man strippa till timret för att se i vilket skick allting är? Det är tapet, spånskiva av något slag, något vitt fnasigt (lerklining?) och sen timmer. Någon.. som, eh, vet? :) Grunden har vi ingen aning om hur den ser ut heller, lyfta golv (ett plastgolv på en del! Grr!)? Torpet behöver kärlek, det är säkert.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
ullberg
släpat hem en härligt fläskig diskbänk som jag hittade på blocket. Oanvänd (felmåttad) och vansinnigt mycket billigare än ny. Nu måste jag bara övertyga resten av hushållet att vi behöver ett utekök...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.