4 355 474 läst · 32 054 svar
4355k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Påbörjat utomhussäsongen.
Ska försöka få upp en riktig elcentral i uthusbygget den här veckan. Byggcentralen räcker inte riktigt till.
Så snart det finns vettig el så blir det bredband där ute. Det går ju inte att bygga utan Spotify.
Ska försöka få upp en riktig elcentral i uthusbygget den här veckan. Byggcentralen räcker inte riktigt till.
Så snart det finns vettig el så blir det bredband där ute. Det går ju inte att bygga utan Spotify.
Vad för fräs är det ??phl skrev:Fick hängt tillbaka toadörren i källaren samt limmat shimsen till tröskeln. Sen blev det en orgie i Rinkaby Rörs sortimang. Är jäkligt kul att sitta och mentalt bygga upp alla sina kopplingar. Blev en lång och dyr lista. Skulle ju bara ha några meter utanpåliggande rör och slutsumma på runt 3kkr Nåja, får suga på listan tills i morgon innan beställning.
Resten av kvällen blev det lek:
[bild]
Förtjänar en egen frästråd tycker jag !!
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Harrisbipoden sitter på den, sedan kan man montera laser på den eller nått
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderat över vad vi ska göra med vårt stackars torp. Ingen har älskat det på minst 30 år och nu funderar vi på hur vi ska göra. Har grävt ut lite på utsidan och befriat nederdelen av fasaden + grunden från marknivån som byggts upp och avhyst ett antal generationsboenden för spindlar och diverse.
Vi har ett liggtimmerhus som blivit tillbyggt på bredden, och modifierat under åren. Förra ägarna rev väggar och lämnade det sen. Borde man strippa till timret för att se i vilket skick allting är? Det är tapet, spånskiva av något slag, något vitt fnasigt (lerklining?) och sen timmer. Någon.. som, eh, vet? Grunden har vi ingen aning om hur den ser ut heller, lyfta golv (ett plastgolv på en del! Grr!)? Torpet behöver kärlek, det är säkert.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
släpat hem en härligt fläskig diskbänk som jag hittade på blocket. Oanvänd (felmåttad) och vansinnigt mycket billigare än ny. Nu måste jag bara övertyga resten av hushållet att vi behöver ett utekök...