Varit runt och pratat med grannar angående att dra in fiber. Vårt område har fått en offert som blir billigare ju fler som ansluter sig.
101 av 182 hus just nu! Deadline 21/3!
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Städat i byggkaoset så att det går att bygga vidare. Ett rum på 6m2 blir fort belamrat när det är den enda tillgängliga ytan och det ska skivas väggar
 
AndersMalmgren skrev:
Inte ett skit och får panik!
Man kommer över det efter några år ;)
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
Y
Ställt in första delen av duschkabinen och försökt justera in den att stå rakt.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Spikat upp panelen i köket uploadfromtaptalk1394813545411.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LinneaH och 1 till
  • Laddar…
xdigger skrev:
Inte ett skit idag heller, eller jo jag har kollat priser på fönster, hittills verkar skånska vara billigast! Bakat mina första kanelbullar i min lilla stuga, bra att ha nere vid bryggan när ungarna ska bada i sommar! 
Bygghemma.se har 30% rabatt på fönster för tillfället, har inte kollat om det gäller alla fabrikat
Ett litet tips bara ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
P
Gått runt och inventerat läget efter vintern.
  • Svartmögel i lusthuset, suck!
  • Lite mossa kvar på taket. Taket låg kvar :)
  • Behöver skaffa ett skydd för skorstenen.
  • Torrt och gott i verkstan, kört med underhållsvärme hela vintern.
  • Skrivit upp att köpa nya brytbultar till snöslungan, de tog slut i vintras.
  • Vinden är torr och fin, inga getingbon sen senast jag var uppe. Svalboet har däremot förökat sig till två.
  • Satt upp en ny vimpel
  • Skrivit upp massor av småsaker på "att fixa listan".
 
Offrade lunchen på att dra in el i det blivande teknikrummet. Tanken är att all elektronik ska sitta på en egen säkringsgrupp. Sen ska jag in med överspänningsskydd, kanske en UPS och en tvåpolig brytare så man kan bryta strömmen vid åska.
 
Drivare på plats på vinden för ledar i kök.
Var och hämtade en dosdimmer, skruvade loss uttag mm och drog dragfjädern för att dra ner en nolla till dimmern, då upptäcker jag att blå tråden är slut, så dessvärre får det vänta till imorgon:(
Får väl trösta mig med att driver och downlight blev väldigt bra utan dimmer.
 
Tack för tipset montören, ska kolla upp det! :)
 
Började dra om antennkabeln som gick rakt igenom badrummet. Sa-an va trångt med 2 antennkablar i 20 mm flexrör. Jag skulle köpt den tunnare kabeln. Får eventuellt sticka och köpa VP-rör istället. Det gick fint igenom partiet med 20mm VP-rör.
Köpt hem lite gips samt våtrumsskivor.
 
Städat arbetsbänken och funderat på var man värmer en 75x55 cm stor plexiglas skiva till 100-130 grader enklast så den går att böja. Det var nära att jag frågade pizzabagaren när vi hämtade pizza på kvällen om man kunde få låna ugnen en stund när han inte har öppet :).

Svärfar föreslog bastu, någon annan som har en bra ide?
 
Infravärmare?
 
Inte gjort... Men skall ut och förlänga tralldäcket med 25kvm så fort jag svalt kaffet. Synd att det blåser så förbenat!
 
mexitegel skrev:
Städat arbetsbänken och funderat på var man värmer en 75x55 cm stor plexiglas skiva till 100-130 grader enklast så den går att böja. Det var nära att jag frågade pizzabagaren när vi hämtade pizza på kvällen om man kunde få låna ugnen en stund när han inte har öppet :).

Svärfar föreslog bastu, någon annan som har en bra ide?

Du kanske kan hyra en Speedheater...

IMG_8006-02B.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.