Dags att rensa avloppet till handfatet på toaletten som används mest.
Fick feeling när jag ändå höll på och passade på att byta den läckande blandaren i tvättstugan också. Saknas bara att skaffa lite silikon och dra dit runt vasken efteråt.

• Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
Två helger har gått i garagets tecken. Stämpat upp taket, rivit och kapat bort all röta och påbörjat uppbyggnaden av den nya konstruktionen. Renoveringsarbete i garage med stödstolpar och öppet tak med synliga träbalkar och rötskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat tak i garage med stämpade bjälkar och synlig rötskada nära en tegelvägg och träddörr.
Skapa konto
Renoverad takkonstruktion i garage med nya träbjälkar bredvid gammal rötskadad takstomme.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Byggde ett nytt skåp till elcentralen i Mdf. Det gamla var slitet och jag vill ha samma färg som väggarna i den nyrenoverade hallen.

• Nytt Mdf-skåp för elcentral målat i samma färg som väggen, monterat i ett hörn.
    Skapa konto
  • Gilla
nino och 9 till
  • Laddar…
S
Utejobb i blåsten idag.
Började att sätta upp panelen i altantaket. Synd att jag inte fick tag i hyvlad panel så det matchar balkarna.

• Ohyvlad panel monterad på ett altantak, ej matchande det hyvlade virket på balkarna.
    Skapa konto
  • Gilla
Totte_S och 4 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Utejobb i blåsten idag.
Började att sätta upp panelen i altantaket. Synd att jag inte fick tag i hyvlad panel så det matchar balkarna.
Snyggare med detta val😊

• Gilla
Totte_S
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Dags att rensa avloppet till handfatet på toaletten som används mest.
Fick feeling när jag ändå höll på och passade på att byta den läckande blandaren i tvättstugan också. Saknas bara att skaffa lite silikon och dra dit runt vasken efteråt.
Vattenlås till handfatet som man demonterar genom att dra uppåt är bland topp-3 över investeringar till hemmet hittills!

• Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
S Småhusägare skrev:
Vattenlås till handfatet som man demonterar genom att dra uppåt är bland topp-3 över investeringar till hemmet hittills!
Skulle mer än gärna byta, men de modeller jag har tittat på ryms inte i den kommod vi har. 😢

Walle85
S Småhusägare skrev:
Försöker föreställa mig vad som menas, har du en länk till ett sådant så att jag slipper fundera mera? 😊

Nytt installerat köksfönster med sugkopp på glaset och utsikt över en tegelbyggnad.
Skapa konto

Bytt fönster nr 1 i köksrenoveringen. Väldigt smidigt med sugkoppar för hanteringen.

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Jag bröt den heligaste regeln av alla och bestämde mig för att fredag kväll var en bra tid för att ta bort en radiator och fimpa rören. Lite som att spela rysk roulette med fem skott i magasinet som en kollega sa...

• Öppet golv med synliga rör och ventiler för en radiator, omgiven av isoleringsmaterial och träbjälkar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Snigla och 12 till
  • Laddar…
Ähh, ingen minns en fegis. Helt rätt satsat! 😉

S
tveksamt tveksamt skrev:
Ähh, ingen minns en fegis. Helt rätt satsat! 😉
Eller hur. Hur svårt kan det vara! 😆

2:a va konsolen för dagen, nu hos mig själv..
(F-n va rörisarna måste tälja guld när hela byn ska få nya mätare, har iofs två kvar hos arb kollegor att montera)

Blev det tätt, ja det e'ju Vatette 👍
Nyinstallerad Vatette vattenmätare i källare med en burk Arboga öl som firande.
Skapa konto

Firas med alternativ pelarborr 🙃

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
Bytt fönster nr 1 i köksrenoveringen. Väldigt smidigt med sugkoppar för hanteringen.
Jag gillar designen på stänkskyddet!

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.