Idag har jag gått runt i huset och satt upp små klistermärken…

Ett låsikon på en vit yta nära ett grått vertikalt objekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Houray! Vattnet inkopplat. Kanske det är dags att provtrycka detta med 😂
 
  • Hand håller duschhuvud med strålande vatten, nedåtriktad vy, gröna toner, badrumskänsla, reflekterande marmorplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Idag har jag gått runt i huset och satt upp små klistermärken…

[bild]
Fritt fram för nattmacka?
 
  • Haha
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Idag har jag gått runt i huset och satt upp små klistermärken…

[bild]
Måste fråga, för vilken nytta gör dem , 😂😜
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Fritt fram för nattmacka?
Det är mest på de lägre skåpsluckorna, så bara om det är riktigt, riktigt sent ;)
 
R Rickard.lj skrev:
Måste fråga, för vilken nytta gör dem , 😂😜
Klistermärken är mest till för att hitta var magnetlåset som barnsäkrar skåpet sitter.

Märkte när jag satte in låsen att det var lite frustrerande att behöva leta efter punkten, man "låser upp" genom att hålla en magnet framför, och det måste vara ganska precis där låset sitter.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är mest på de lägre skåpsluckorna, så bara om det är riktigt, riktigt sent ;)
Hmm, då har jag ingen mer gissning på vad märket är till för 😉
Du får gärna upplysa mig 😁
 
AndersPS AndersPS skrev:
Klistermärken är mest till för att hitta var magnetlåset som barnsäkrar skåpet sitter.

Märkte när jag satte in låsen att det var lite frustrerande att behöva leta efter punkten, man "låser upp" genom att hålla en magnet framför, och det måste vara ganska precis där låset sitter.
Okej 👌 det är ju smart , man har letat många gånger efter magnet låset när barnen va små 😂😂
 
nikasp
Fick ihop en stund i helgen så mer klart än sist 🙂 Fick panikbränna iväg efter en övergång så jag kunde koppla ihop blandaren med tvättmaskinen. Pga Murphys Lag så var slangarna från blandaren typ 70 mm för korta… typiskt inga grejer jag har på hyllan.

MEN rådfrågade min kompis som jobbat på VVS-lager och kom fram till att jag faktiskt ska ha plankopplingar mellan ballofixer och slangkopplingar. Blir en vända till Bauhaus imorgon, ledig men ska/bör/borde hitta på saker med barnen istället för att montera inredning…

TM temporärt inkopplad igen på bild två.
Tvättstuga under renovering med tvättmaskin, torktumlare, verktyg och LED-ljusslinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenanslutning och strömuttag bakom en vit, tom skåpinredning med öppning för rör eller kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller flexibel slang som är kopplad till okänd enhet, med eluttag och röranslutningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstuga under renovering med tvättmaskin, diskmaskin, verktyg och ouppbyggda skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Hmm, då har jag ingen mer gissning på vad märket är till för 😉
Du får gärna upplysa mig 😁
Det sitter ett magnetlås på insidan, för att barnsäkra skåpen.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Inget stort, bara spikat för en del entre'er för mössen, i mitt fritidshushus och tillhörande förråd.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Tejpat ångbroms runt fönstren och tagit ner resterna av det gamla pappspända taket. Varför, oh varför, satte de fast fyrtio tusen miljarder jävla spikhelveten?
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Varför, oh varför, satte de fast fyrtio tusen miljarder jävla spikhelveten?
Det skulle hängt ner om det inte vore ordentligt spikat.
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det skulle hängt ner om det inte vore ordentligt spikat.
Det gjorde det ju i alla fall...
 
kashieda kashieda skrev:
Tejpat ångbroms runt fönstren och tagit ner resterna av det gamla pappspända taket. Varför, oh varför, satte de fast fyrtio tusen miljarder jävla spikhelveten?
Du har förstått fel, det var inte ett hängande pappspänt tak, det var en tråkigt glest spik-tak.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.