4 367 452 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har gjort samma! Fick putsa till vissa kanter med fint sandpapperMikael_L skrev:Det ser fint ut det där.
Vill du komma ock kakla vårt kök?
Snälla ...
edit:
Som kuriosa kan jag nämna att jag helt vansinnigt övervärderande min egen förmåga kapitalt och drog på fog på alla badrummets väggar i ett svep =nästan 10m2.
Jag hann givetvis inte inte få til snygga fogar eller tvätta som det skulles.
En jä*** massa merjobb blev det ju, och ett smått tveksamt slutresultat.
Riktig nybörjarmiss kan man väl säga.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Det behöver inte vara så konstigt som det verkar. Åtminstone här i Stockholm har så gott som alla hus som säljs genomgått en överlåtelsebesiktning redan innan visningen. Problemen med den är väl primärt att den inte är så omfattande som en vi skulle vilja göra, är utförd av anticimex och gjord utan oss som beställare. Man kan förvisso köpa en genomgång och därigenom få någon typ av kontraktuellt förhållande till besiktningsmannen men det känns fortfarande inte lika bra som en besiktningsman som vi har någon typ av förtroende för.xdigger skrev:
Svensk fastighetsförmedling (och kanske även andra mäklarhus om än i mindre utsträckning) tycks ha satt i system att försöka få säljare såväl som köpare att känna att en ordentlig besiktning både är onödigt och lite konstigt.