4 378 945 läst · 32 152 svar
4379k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jo, brukar fästa linan nedanför takfallet på andra sidan och justerar så jag i princip bara lägger mig ner om jag skulle halka. Är ju 2-3 nedersta raderna främst som är lite spännande utan sele.Demmpa skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 851 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 851 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Leverantören av tvättstället vi ville ha kan inte leverera och kan inte ge oss ett datum så nu drog jag rören och köpte ett billigare på hornbach
Så att man kan tvätta händerna utan att behöva gå ut i köket
Så att man kan tvätta händerna utan att behöva gå ut i köket
Hann med lite arbete emellan andra aktiviteter i helgen
Sedan tog virket slut och det var dags för kalas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan tog virket slut och det var dags för kalas
Redigerat:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 851 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 851 inlägg
det är ju bara bilden som visar sådan lösning, det finns inget i texten som tyder på annat än att den skall placeras i tätskicktat utrymmeTeroM skrev:
Logga in
Skapa konto
jag kan ha gjort fel, inte omöjligt. Men om det vore så viktigt tycker jag att de borde även skriva det i texten som ändå kan anses som den gällande föreskriften.
BKR vill ha klinkers under och koll med Lip om kakel. Det var just det som Tommie påpekar, tätskiktet behövde skyddas mot långvarig mekanisk påverkan. Säger inte att det måste vara så men det vore synd att missa detta när du ändå verkar göra jobbet grundligt.U Utsliten och utdömd skrev:det är ju bara bilden som visar sådan lösning, det finns inget i texten som tyder på annat än att den skall placeras i tätskicktat utrymme
[bild]
jag kan ha gjort fel, inte omöjligt. Men om det vore så viktigt tycker jag att de borde även skriva det i texten som ändå kan anses som den gällande föreskriften.
Logga in
Skapa konto
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 851 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 851 inlägg
fast det är byggt enligt figur 23 i din (BKR’s) bild, golvet i facket för toan är högre (15mm) ovanför flytspackels nivån. Och lutar svagt utåt.TeroM skrev:
ska tilläggas att jag varken satt tätskicktet eller kommer plattsätta, utan det gör en plattsättare godkänd av GVK. Jag monterade endast fixturen.
Då är det säkert ok, hantverkare gör väl aldrig felU Utsliten och utdömd skrev:
Skulle nog kolla med Lip innan allt byggs igen.
Att jag reagerar på detta är att jag kommer snart att ta tag i ett badrum själv och börjar samla information om vad som gäller nu för tiden.