4 381 137 läst · 32 156 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Firat långhelgen med att kräla runt på vinden och dragit ventilationsrör:
På fyra dagar hann jag med ganska mycket, av totalt 24 meter rör att dra på vinden så hann jag med att 20 meter. Men, tyvärr, så stannade arbetet lite tidigare idag då någon (jag) hade räknat fel (delvis på grund av att ritningen inte riktigt verkligheten). Det behöver kompletteras med fler dela, får bli en beställning imorgon som förhoppningsvis anländer till nästa helg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
På fyra dagar hann jag med ganska mycket, av totalt 24 meter rör att dra på vinden så hann jag med att 20 meter. Men, tyvärr, så stannade arbetet lite tidigare idag då någon (jag) hade räknat fel (delvis på grund av att ritningen inte riktigt verkligheten). Det behöver kompletteras med fler dela, får bli en beställning imorgon som förhoppningsvis anländer till nästa helg
I helgen har vi målat taket i det som ska bli toalett. Första strykningen...
Målat till höger, om ni inte ser det. Det hade varit väldigt mycket lättare om vi haft golv... Men det går att balansera stegen på bjälkarna...
Vidare har vi spacklat en del här och där, samt sågat en himla massa pärlspont. Jag kan ff inte fatta hur det kan gå åt så många bitar till ett så litet rum. Börjat schellacka och även målat hela fyra bitar panel...
Nu hoppas jag att rörmokaren snart ska dra avloppsrör så att vi kan lägga igen golvet.
Logga in
Skapa konto
Målat till höger, om ni inte ser det. Det hade varit väldigt mycket lättare om vi haft golv... Men det går att balansera stegen på bjälkarna...
Vidare har vi spacklat en del här och där, samt sågat en himla massa pärlspont. Jag kan ff inte fatta hur det kan gå åt så många bitar till ett så litet rum. Börjat schellacka och även målat hela fyra bitar panel...
Nu hoppas jag att rörmokaren snart ska dra avloppsrör så att vi kan lägga igen golvet.
En stavlimmad ekskiva ska bli en del av sittbänken under fönstret i köket. Testar lite Osmo 3188 snö på den(samma som golvet). "Once you go Osmo you never go back" som man brukar säga.
För en djupare vit skall den appliceras två gånger. Imorgon vet vi om de behövs. Avslutas i vilket fall med sidenmatt hårdvaxolja.
För en djupare vit skall den appliceras två gånger. Imorgon vet vi om de behövs. Avslutas i vilket fall med sidenmatt hårdvaxolja.
Detta är Biltema ek-limfog, med 2 lager Osmo snö på.F Fluxor skrev:En stavlimmad ekskiva ska bli en del av sittbänken under fönstret i köket. Testar lite Osmo 3188 snö på den(samma som golvet). "Once you go Osmo you never go back" som man brukar säga.
Logga in
Skapa konto
Nöjde mig utan hårdvaxolja som står oöppnad i garaget.
Lite skum belysning när fotot togs.
Vad skulle ni säga är en lagom mängd spik för att hålla fönster och foder på plats?
Vi har två hus och båda verkar bestå till största del av spik. I det yngsta huset är spiken kompletterad med lim i olika varianter också. Jag föreställer mig att den och i det yngre husets fall, de som byggde tänkte att "Den j*v*l som tänker riva det här..."H Hans G2 skrev: